HUB logistyczny w Rzeszowie
Obiekt DSV został zaprojektowany z myślą o potrzebach lokalnych podmiotów. Na łącznej powierzchni 2600 mkw. ulokowana jest przestrzeń magazynowa z dostępem do bram typu cross-dock, pozwalających na dystrybucję towaru bez konieczności jego przepakowywania. Co istotne, konstrukcja terminala umożliwia realizację transportów w modelu drobnicowym do odbiorców w Polsce i 29 krajach europejskich.
Rozmawiając z naszymi partnerami w Polsce i za granicą, widzimy nowy trend, który zmienia to, jak myślimy o logistyce. Ze względu na sytuację gospodarczą w Unii Europejskiej i niepewny popyt, zamawiający starają się ograniczyć ryzyko związane z kosztami magazynowymi towarów, dla których nie uda się znaleźć rynku zbytu. Dlatego coraz powszechniejszy staje się wymóg, aby poddostawcy dostarczali wolumeny częściej – ale w mniejszych partiach. W tym kontekście transport drobnicowy, pozwalający w razie potrzeby nadać nawet pojedynczą paletę, w wielu przypadkach okazuje się najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem. Chcemy wspierać naszą wiedzą oraz know-how naszych lokalnych partnerów, którzy od początku roku mogą korzystać z sieci ponad 800 połączeń drobnicowych DSV łączących kluczowe ośrodki w Europie mówi Andrzej Polkowski, Kierownik ds. Celnych w DSV – Global Transport and Logistics.
Podkarpacie – brama do Europy
W czerwcu tego roku DSV uruchomiło także operacje Magazynu Czasowego Składowania. MCS to narzędzie, które ułatwia firmom wprowadzanie towarów wytworzonych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym do obiegu na terenie Europy.
Wierzę, że Magazyn Czasowego Składania DSV stanie się istotnym czynnikiem w procesie pogłębiania relacji handlowych pomiędzy Polską a Ukrainą, jak i innymi państwami europejskimi, oraz istotnym elementem w procesie odbudowy Ukrainy wskazuje Andrzej Polkowski, Kierownik ds. Celnych, DSV.
Magazyn Czasowego Składowania, który podlega kontroli właściwego Urzędu Celno-Skarbowego, umożliwia składowanie towarów przez maksymalnie 90 dni na terenie Polski, zanim ich właściciel czy reprezentująca go agencja celna nie dopełnią procedury odprawy celnej. MCS DSV dysponuje powierzchnią blisko 1200 mkw. i 1530 miejscami paletowymi.
Warto wskazać, że nasz rzeszowski MCS jest pierwszym obiektem w swoim rodzaju na całym Podkarpaciu, ponieważ Urząd Celno-Skarbowy zgodził się na to, aby w ramach strefy objętej dozorem celnym składowane były także produkty unijne. W praktyce oznacza to, że część celna jest zintegrowana z istniejącym terminalem i w jej obrębie możliwe jest składowanie zarówno ładunków objętych objętych dozorem celnym, jak i zwolnionych z tego obowiązku. Możliwość realizacji większego zakresu usług dla naszych partnerów bez konieczności fizycznej rozbudowy infrastruktury przekłada się na jej konkurencyjność, jak i niższy wpływ operacji na środowisko dodaje Andrzej Polkowski, Kierownik ds. Celnych w DSV.
Źródło: DSV – Global Transport and Logistics