Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Akumulatory, które zmieniają oblicze transportu chłodniczego

Utworzona: 2024-10-18


Thermo King i marka Trane Technologies przedstawiła nowe rozwiązania akumulatorowe E-COOLPAC. Projekt stanowi wynik partnerstwa Thermo King i AKSA (AKSA Würenlos AG), szwajcarskiej firmy zajmującej się opracowywaniem i produkcją systemów energetycznych, która testowała i dostarczyła akumulatory.

E-COOLPAC jest technologią zasilania akumulatorowego bez emisji bezpośredniej, którą klienci mogą wykorzystać do elektryfikacji ciężarówek i naczep chłodniczych oraz jako zasilanie elektryczne dla morskich kontenerów chłodniczych. Rozwiązanie oferuje szeroką gamę modułów akumulatorowych, a także pakietów rozbudowujących zapewniających moc w zakresie od 15 kWh do 105 kWh. Akumulatory E-COOLPAC można montować lub stosować jako rozwiązania modernizacyjne w naczepach i samochodach ciężarowych z napędem hybrydowym, LNG, elektrycznym lub wysokoprężnym oraz w morskich podwoziach kontenerowych, w których obecnie zamontowany jest agregat prądotwórczy.

Zestawy akumulatorów są zgodne z samochodowymi i naczepowymi agregatami chłodniczymi montowanymi z przodu i pod podwoziem, w tym z agregatami chłodniczymi Thermo King z własnym zasilaniem, zasilanymi przez silnik pojazdu i wybranymi rozwiązaniami Frigoblock. Rozwiązanie jest również zgodne z morskimi agregatami chłodniczymi Thermo King, w tym modelami CFF i Magnum Plus, a także agregatami chłodniczymi innych marek spełniającymi wymagania normy ISO1496-2.

We współpracy z AKSA połączyliśmy dekady doświadczenia branżowego i wiedzy specjalistycznej, tworząc wysoce wydajne, niezawodne i elastyczne rozwiązania umożliwiające elektryfikację chłodnictwa w transporcie. Naszym celem było dostarczenie produktu zapewniającego niezawodność i jakość przetestowane i zweryfikowane według rygorystycznych norm. Dzięki rozwiązaniu E-COOLPAC nasi klienci mogą zmodernizować swoje floty ciężarówek, naczep i kontenerów w celu zapewnienia spełnienia przez nie wymagań stref o bardzo niskiej i zerowej emisji, obszarów objętych zakazem stosowania silników wysokoprężnych oraz obszarów o niskim poziomie hałasu (PIEK). Modułowość konstrukcji zabezpiecza również inwestycję klienta na przyszłość, zapewniając mu możliwość rozszerzenia asortymentu stosowanych akumulatorów w dowolnym momencie, w którym potrzeby ulegną zmianom powiedział Eneko Fernandez, lider ds. produktów przeznaczonych dla ciężarówek w Thermo King.
Kompaktowe wymiary E-COOLPAC obejmują niezależnie od modelu (15 kWh, 20 kWh, 25 kWh lub 35 kWh) wszystkie układy elektroniczne zasilania, elementy sterujące i moduły akumulatorów w ramach jednego zestawu. Wszystkie akumulatory mają tę samą solidną obudowę zewnętrzną i odznaczają się identyczną modułową konstrukcją podzespołów. Do zestawu bazowego można w dowolnym momencie dołączyć kolejne moduły akumulatorów (plug-and-play). Zwiększają one podstawową pojemność 35 kWh o dodatkowe 35 kWh lub 70 kWh, co daje wartość 70 kWh lub maksymalnie 105 kWh. Ze względu na to, że dodatkowe moduły akumulatorów wykorzystują elementy sterujące i elektronikę mocy zestawu bazowego, zawierają wyłącznie ogniwa i system zarządzania akumulatorem (BMS).

Przewoźnicy morskich kontenerów chłodniczych wykonujący operacje od portu do centrum dystrybucji lub codzienny transport mogą używać tego rozwiązania jako alternatywy dla agregatów prądotwórczych z silnikiem wysokoprężnym, aby zmniejszyć emisję i spełnić lokalne przepisy. E-COOLPAC zapewnia źródło zasilania agregatów chłodniczych, gdy nie są one podłączone do zasilania z sieci statku i pasuje zarówno do podwozia typu flexi UE, jak i podwozia typu szkieletowego UE (montaż z boku lub centralny) powiedział Peter Hansen menedżer produktu oddziału Global Marine, Rail and Bus firmy Thermo King.
W celu umożliwienia klientom monitorowania swoich zasobów i optymalizacji operacji w rozwiązaniu zastosowano system telematyczny, dzięki któremu można przeglądać i analizować zarówno dane w czasie rzeczywistym, jak i historyczne, dotyczące lokalizacji pojazdu, działania zestawu E-COOLPAC, stanu naładowania akumulatora i innych parametrów. Kierowcy mogą także monitorować i kontrolować akumulatory za pomocą intuicyjnego panelu sterowania, umożliwiającego sprawdzenie stanu naładowania, ograniczenie prądu ładowania, zmianę częstotliwości pracy między 50 Hz a 60 Hz oraz otrzymywanie alarmów eksploatacyjnych. Zestawy mogą być ładowane za pośrednictwem standardowych i lekkich przemysłowych sieci energetycznych lub stacji ładowania pojazdów elektrycznych typu 2 lub 3.

Źródło: Thermo King
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LINK Sp. z o.o.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels