Dalsza część tekstu pod zdjęciem
Okazało się, że klocki oryginalne BPW z koła pierwszej osi nie nosiły prawie żadnych oznak zużycia. Po wyczyszczeniu wyglądałyby niemal jak nowe. Klocki Textar z koła środkowej osi prezentowały się niewiele gorzej - ich powierzchnie robocze były trochę mocniej, ale równo zużyte. Natomiast popularne zamienniki z koła trzeciej osi nie mogły się tym pochwalić - środkowe fragmenty powierzchni klocków były nieco bardziej "wybrane" niż skrajne. Podobnie tarcza hamulcowa koła ostaniej osi była nierówno zużyta, chociaż oczywiście nadal dobrze się prezentowała i spełaniała swoje zadanie. Pomiar grubości klocków wykazał różnice i wynosił w przybliżeniu: 28 mm w przypadku klocków BPW, 26 mm - Textar i 24 mm - zamienników (nowe klocki mają 30 mm grubości).
Dalsza część tekstu pod zdjęciem
Podsumowując, klocki i tarcze hamulcowe pozostawały nadal w bardzo dobrym stanie, a zużycie eksploatacyjne było niewielkie. Mechanicy nie mieli się do czego przyczepić i orzekli, że wszystkie klocki, także zamienniki, zdały egzamin. Przy założeniu, że układ hamulcowy jest w pełni sprawny, a kierowca stosuje reguły ecodrivingu, przebieg klocków Textar mechanicy oszacowali na ok. 500 tys. km.
Źródło: YouTube
Zdjęcia: screeny YouTube