Najważniejsze są dla nas potrzeby klientów, którzy z uwagi na aktualne wyzwania, z jakimi zmaga się branża transportowa, szukają rozwiązań uniwersalnych, trwałych i ekonomicznych. Wszechstronność i ładowność nadwozi wymiennych, które mogą być wykorzystywane także jako niezależne i mobilne magazyny, wpływają na wzrost efektywności flot, a także ułatwiają logistykę transportu. Okres wytężonej pracy i licznych testów zaowocował wprowadzeniem do oferty trzech modeli, które są proste w obsłudze. Istotne jest to, że możliwość przewozu nadwozia przez różne pojazdy znacznie redukuje konieczność ich przestoju, co realnie przyczynia się do obniżenia kosztów transportu i śladu węglowego mówi Konrad Jurczak, Product Manager, Wielton S.A.
Swap Curtain Master
Kontener wymienny C782 w wersji kurtynowej ma 19 miejsc paletowych, gdzie przy typowej dla siebie wysokości odstawienia 1120 mm jego kubatura to 52 m3, natomiast wysokość wewnętrzna wynosi 2725 mm. W zależności od potrzeb klienta, dostępny jest również wariant 18-paletowy. Dopuszczalna masa całkowita to 16 ton. Zestawy wyposażone w nadwozia Swap Curtain Master są najczęściej wykorzystywane w transporcie towarów o dużej masie własnej, jak napoje czy materiały budowlane.Swap Dry Master
Parametry nadwozia furgonowego w standardowej wersji podobne są do Swap Curtain Master. Najpopularniejsza jest długość 19-paletowa, czyli C782. Wysokość odstawienia tego nadwozia to również 1120 mm, która obecnie dominuje w firmach kurierskich.Curtain Swap Volume Master
To lider pod względem kubatury, która wynosi ok. 57 m3. Jego masa własna to 2890 kg przy maksymalnych parametrach C782 (19 palet) oraz wysokości wewnętrznej 3000 mm uzyskanej za sprawą najniższej na rynku wysokości ramy podłogowej (147 mm). Ta wersja jest dzisiaj najbardziej pożądana ze względu na swój uniwersalizm. Tego typu nadwoziem można przewozić produkty o dużej masie własnej, a także ładunki przestrzenne - charakterystyczne dla branży automotive, czy opakowań.Wszystkie nadwozia wymienne posiadają mechanizm zabezpieczania nóg z ryglowaniem zewnętrznym, ocynkowaną konstrukcję ramy podłogowej i niską masę własną. Są łatwe w obsłudze i umożliwiają szybki przeładunek, co ma szczególne znaczenie w transporcie kombinowanym. Nadwozia BDF stojące na podporach mogą także pełnić funkcję mobilnych powierzchni magazynowych. Ponadto, w zależności od potrzeb, producent oferuje szeroką gamę wyposażenia dodatkowego.
Źródło: Wielton