Spalinowy silnik wodorowy H45 jest oparty na sprawdzonym silniku wysokoprężnym D38 i jest produkowany w fabryce silników i akumulatorów w Norymberdze. Zastosowanie znanej technologii pozwala na wczesne wejście na rynek i tym samym stanowi decydujący impuls do rozbudowy infrastruktury wodorowej.
Napęd wodorowy nadaje się szczególnie do zadań transportowych, które wymagają specjalnej konfiguracji osi lub gdy na ramie nie ma miejsca na akumulator ze względu na zabudowę. MAN hTGX oferuje dużą ładowność i maksymalny zasięg do 600 km. Pojazd początkowo będzie dostępny w układzie osi 6x2 i 6x4. Zastosowany spalinowy silnik wodorowy H45 ma moc 383 kW (520 KM) i moment obrotowy 2500 Nm w zakresie 900-1300 obr/min. Bezpośredni wtrysk wodoru do silnika zapewnia szczególnie szybkie dostarczanie mocy. Przy wodorze sprężonym do 700 barów (CG H2) i zbiorniku o pojemności 56 kg, pojazd można zatankować w niecałe 15 minut. Przy emisji poniżej 1 g CO2/tkm wodorowy MAN spełni kryteria „pojazdu zeroemisyjnego”, zgodnie z przyszłymi przepisami UE dotyczącymi CO2.
W zakładzie MAN w Norymberdze dysponujemy najbardziej innowacyjną technologią silników i wieloletnim doświadczeniem w wykorzystaniu wodoru jako paliwa. MAN hTGX jest oparty na sprawdzonej serii pojazdów TG. Jednocześnie będziemy nadal prowadzić prace nad rozwojem technologii ogniw paliwowych. Minie jednak kilka lat zanim technologia ta będzie na tyle dojrzała, aby okazała się konkurencyjną alternatywą na rynku powiedział dr Frederik Zohm, członek zarządu ds. badań i rozwoju.
Źródło: MAN Truck & Bus