Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Ułatwia pracę kierowców

Utworzona: 2023-09-19


Firma JOST dąży do tego wykorzystując najnowsze rozwiązanie w zakresie bezpieczeństwa i inteligentnych systemów wspomagania pojazdów użytkowych.

Podczas targów NUFAM 2023, które odbędą się w Karlsruhe w dniach 21-24 września, zwiedzający będą mogli zapoznać się z ofertą firmy na stoisku wystawienniczym w hali oraz na terenie zewnętrznym (Hala 2 / stoisko C 211 oraz pokazy w Demo Parku)

📌Automatyczny system sprzęgania KKS z nowym złączem KKS-U: szybciej, bezpieczniej, wydajniej
KKS umożliwia kierowcom łączenie i odłączanie naczep za pomocą pilota, bez konieczności opuszczania kabiny. Kierowca jest prowadzony przez cały proces sprzęgania, a technologia czujników dostarcza na bieżąco informacji na temat zdalnej pracy systemu KKS na każdym etapie sprzęgania. Na przykład czujnik płyty nośnej wskazuje, że nastąpił styk z płytą przyczepy; czujniki monitorują także położenie sworznia zwrotnicy. Kierowca nie musi już wychodzić z kabiny w celu ręcznego otwarcia siodła, wypuszczenie podwozia i ręcznego podłączenia złączy powietrza i hamulców.

Na targach JOST zaprezentuje kolejną innowację systemu KKS – złącze KKS-U: Dzięki złączu KKS-U istniejące floty można bez większego wysiłku doposażyć w system KKS, ponieważ można go łatwo i szybko zamontować na spodniej stronie naczepy. Złącze KKS-U steruje wszystkimi połączeniami mechanicznymi, elektrycznymi i pneumatycznymi pomiędzy ciężarówką a naczepą, eliminując potrzebę stosowania przewodów powietrza, elektryki i spiralnych przewodów ABS/EBS. Na wyznaczonym obszarze zewnętrznym odbędą się także pokazy procesu automatycznego sprzęgania.



📌JOST King Pin Finder: nowy czujnik sworznia królewskiego
System King Pin Finder jest wyposażony w kamerę zintegrowaną z sprzęgiem siodłowym, która wspiera proces sprzęgania, przekazując obraz na deskę rozdzielczą w kabinie kierowcy. Bezpiecznie zintegrowany z sprzęgiem siodłowym, czujnik sworznia królewskiego ułatwia proces sprzęgania, zwiększając w ten sposób zarówno bezpieczeństwo, jak i wygodę. System wspomagania pozwala kierowcy znaleźć idealną wysokość sprzęgu i doskonale manewrować ciągnikiem. Dzięki funkcji King Pin Finder obraz z kamery jest wyświetlany w kabinie kierowcy podczas jazdy do tyłu, co znacznie ułatwia proces sprzęgania. Intuicyjna obsługa systemu ułatwia wymianę naczepy, zapobiegając w ten sposób wypadkom i uszkodzeniom sprzęgu siodłowego i sworznia zwrotnicy, a także ciężarówki i naczepy.




📌Czujnik dyszla
Firma ROCKINGER zaprezentuje kolejną innowację w postaci czujnika dyszla. W tym przypadku kamera znajduje się w centralnym i chronionym miejscu nad zaczepem holowniczym, pełniąc funkcję dodatkowej pary oczu i zapobiegając nieprawidłowemu ustawieniu ucha dyszla. Zapewniając prowadzenie poziome i pionowe, funkcja umożliwia precyzyjne sprzęganie, co z kolei zwiększa wydajność i pomaga zapobiegać wypadkom. Kierowca nie musi już wysiadać z ciężarówki, aby sprawdzić, czy ucho dyszla jest prawidłowo ustawione.



📌ZGA i TRIDEC EF-S: oś skrętna z elektronicznym układem kierowniczym
Poruszanie się w ciasnych zajezdniach, wąskich uliczkach miast ciągnąc przyczepę o długości 16,5 m, łączy się z wyzwaniami, które przekraczają możliwości konwencjonalnych systemów osi i wymagają zastosowania osi skrętnej z układem kierowniczym.

Po udanej premierze rynkowej osi ZGA w wersji 9-tonowej, w tym roku w ofercie pojawiła się wersja 10-tonowa. Podobnie jak 9T, ZGA 10T może być stosowana we wszystkich konwencjonalnych układach kierowniczych, zarówno mechanicznych, hydraulicznych, jak i elektronicznych. Oś wyróżnia się wyjątkowo niskim promieniem toczenia. Ma to pozytywny wpływ na siłę kierowania, która w rezultacie jest aż o 70% mniejsza niż w przypadku innych porównywalnych osi. Nie ma więc potrzeby stosowania dodatkowych akumulatorów, a przy tym możliwa jest większa elastyczność przy projektowaniu układów kierowniczych. Kompaktowe wymiary osi ZGA umożliwiają zastosowanie mniejszych błotników, a tym samym całkowicie nowych projektów pojazdów, nawet w przypadku ograniczonej przestrzeni.
Oś ZGA jest doskonale dostosowany do układów kierowniczych marki TRIDEC: układu mechanicznego TF, układów hydraulicznych HF i HF-E oraz elektronicznego układu kierowniczego EF-S, w który wyposażona jest naczepa prezentowana na targach NUFAM. Można zastosować maksymalnie trzy osie ZGA. Kąt skrętu można łatwo dostosować do dostępnej przestrzeni montażowej i wymaganej zwrotności.

Źródło: JOST
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels