Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Czy polscy inspektorzy są przygotowani do kontroli nowych tachografów?

Utworzona: 2023-07-22


Postanowiliśmy zapytać przedstawicieli ITD w Polsce jak zmienią się inspekcje i czy polskie służby zostały odpowiednio przeszkolone i posiadają sprzęt umożliwiający kontrole nowych urządzeń.

Inspektorzy ITD dysponują narzędziami kontrolnymi umożliwiającymi zdalną kontrolę tzw. inteligentnych tachografów. Zdecydowana większość WITD dysponuje mobilnymi antenami DSRC wraz z oprogramowaniem, które umożliwia zdalne pobranie danych z inteligentnych tachografów i ich weryfikację. Wraz z zakupem sprzętu kontrolnego, inspektorzy przeszli również szkolenia zarówno z obsługi konkretnych urządzeń, jak i interpretacji pobranych zdalnie danych.

Pobrane z tachografu dane pozwalają stwierdzić m.in.: czy kierowca prowadził pojazd bez zalogowanej karty, czy tachograf rejestruje prędkość i jazdę, czy występują błędy mogące wskazywać na manipulacje w tachografie, kiedy przeprowadzono ostatnią kalibrację urządzenia oraz bieżące informacje typu czy kierowca podczas jazdy rejestruje odpoczynek zamiast jazdy czyli świadomie manipuluje tachografem. Inspektorzy są w stanie sprawdzić po dostępności sygnałów satelitarnych oraz pobraniu danych z tachografu dokładną lokalizację pojazdu co 3 godziny jazdy kierowcy, co pozwala określić, w którym miejscu pojazd się znajdował. Następuje również weryfikacja, czy kierowca po wprowadzeniu miejsca rozpoczęcia oraz zakończenia kraju dokonał prawidłowego wpisu. W przypadku nieprawidłowego wpisu dane pobrane z tachografu umożliwiają sprawdzenie, w którym miejscu pojazd się znajdował.

Możliwość wykorzystania specjalistycznego sprzętu oraz oprogramowania umożliwia przeprowadzenie wstępnej kontroli, bez konieczności zatrzymywania pojazdu. To również efektywna selekcja pojazdów typowanych do dalszych kontroli drogowych. Typowanie pojazdu do kontroli drogowej odbywa się bowiem na podstawie konkretnych wskazań, co wpływa na podniesienie skuteczności, a w konsekwencji wyższą wykrywalność przypadków manipulacji tachografem i ograniczenie kontroli przewoźników, którzy wykonują przewozy bez naruszania zasad uczciwej konkurencji.

Materiał własny etransport.pl
Do ulubionych

Komentarze (7)

~No name
2 lat temu
Na pewno są przygotowani do walenia mandatów tak jak ich koledzy z milicji, a co do samej kontroli to nie wiem..
~kier
2 lat temu
Kierowca ciężarówki usnął w samochodzie na środku drogi. Był odurzony narkotykami. 32-letni kierowca ciężarówki usnął w samochodzie na środku drogi w okolicy Radomia.
tago1
2 lat temu
Wiedzo nie wiedzo, umiejo nie umiejo, ale i tak upiełdolo !!!
Za tyfusa tfuuuSSka chajs poszedłby za granicę jako należność mafiom vatowskim, a za pisiorów pójdzie na 500+ !!!
Choć przez to u nas wojna wygrana !!!
~Qwerty
2 lat temu
Dalej skorumpowane itd będą sprawdzać wedlug aetr. Kodeks pracy na drodze mają daleko w czterech literach. Ciekawe jak ich dziecko zginie w wypadku spowodowanym z powodu przemęczenia kierowcy ciekawe co wtedy. I wszyscy zadowoleni kierowca pracuje wedlug aetr, korporacja wydymała kierowce, kierowca myśli że zarobił bo udało mu się zmanipulować tachograf, szef wydymal kierowce bo z tacha mniej wychodzi, rozliczamy kierowce wedlug kodeksu pracy i wszystko sie zgadza a na pip to wywalone bo jak przyjdą to nip sie zmieni. Pis wymiata
~Bolek
2 lat temu
Kuwa, o czym wy?
Zobacz cały wątek
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels