W sobotę rozpoczynamy rozmowy. Będziemy analizować nie tylko zakres zwolnień, ale też propozycje dotyczące sposobu restrukturyzacji, w tym także przedstawiony nam pakiet ochrony miejsc pracy. Od ponad 10 lat nie mieliśmy tak dużych zwolnień w spółkach objętych naszą działalnością związkowąPrzypomnijmy. Komisja Europejska, Rada Unii Europejskiej i Parlament Europejski zawarły porozumienie w sprawie norm emisji dwutlenku węgla dla samochodów osobowych i dostawczych. Zgodnie z nim, od 2035 roku w państwach członkowskich UE dozwolone będą rejestracje nowych aut wyłącznie z napędem akumulatorowo-elektrycznym lub wodorowym. Wyznaczono również cel pośredni, zgodnie z którym w roku 2030 emisja CO2 ma zostać zmniejszona do 55% dla aut osobowych i 50% dla dostawczych w stosunku do emisji z 2021 r. Ponadto KE ma przedstawić do 2025 r. metodologię obliczania emisji dwutlenku węgla z całego cyklu życia pojazdów.
poinformowała Wanda Stróżyk, przewodnicząca międzyzakładowej NSZZ "Solidarność" FCA Poland.
Nowe regulacje UE przyspieszają transformację w branży motoryzacyjnej i zapowiadają zmierzch silników spalinowych. Popyt na auta z napędem elektrycznym szybko wzrasta, co widać wyraźnie np. w Niemczech. Reagują na to producenci pojazdów, silników i komponentów samochodowych. Wielu producentów samochodów, m.in. Fiat, Opel, czy Ford zapowiada zaprzestanie produkcji aut osobowych i dostawczych z silnikami spalinowymi już do 2030 r.
Źródło: www.solidarnoscfiat.pl