Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Domagają się zakazu używania standardowej nawigacji w ciężarówkach

Utworzona: 2022-08-24


Zdaniem władz samorządowych w Anglii i Walii, kierowcy ciężarówek powinni mieć zakaz korzystania ze standardowych urządzeń nawigacyjnych dla osobówek, które często wybierają nieodpowiednie trasy, powodując utknięcie pojazdu pod mostem lub na wąskich lokalnych drogach, co nie zdarza się w przypadku urządzeń przeznaczonych dla ciężarówek.

Stowarzyszenie Samorządów Lokalnych (LGA) zwraca uwagę, że w małych miejscowościach ciągle dochodzi do sytuacji, w których ciężarówki blokują ulice, nie mogą wyjechać z wiosek lub powodują uszkodzenia wiaduktów z powodu korzystania z tras, które są nieodpowiednie ze względu na wymiary lub wagę pojazdu, często w wyniku błędnych wskazań urządzeń nawigacyjnych.

Oto kilka przykładów incydentów odnotowanych w tym roku:
• Ciężarówka Tesco zablokowała ulicę w Bristolu na 15 godzin. Pojazd tak bardzo się zaklinował, że udało się go przesunąć dopiero przy użyciu dźwigu.
• Ciężarówka z farbą uderzyła w most w Leicestershire, co spowodowało rozlanie znacznej ilości farby na drodze, która została zablokowana na ponad 12 godzin.
• Ciężarówka uderzyła w wiadukt kolejowy Wotton Bassett w Swindon. Był to kolejny z wielu incydentów, do jakich doszło w tym samym miejscu w ciągu ostatnich 20 lat.
• W Somerset, transporter samochodowy zaklinował się na drodze wiejskiej, blokując dostęp do domów w okolicy.

Samorządy wzywają rząd do podjęcia pilnych działań i wykorzystania przyszłej ustawy transportowej, aby zobowiązać wszystkich kierowców samochodów ciężarowych do korzystania ze specjalistycznych urządzeń nawigacyjnych, a nie tylko zalecać ich stosowanie. Chodzi o urządzenia uwzględniające takie informacje jak wysokość mostów, szerokość dróg oraz wykaz dróg nieprzystosowanych do ruchu samochodów ciężarowych.

Poza tym, urządzenia specjalistyczne pozwalają kierowcy wprowadzić wymiary ciężarówki – wysokość, szerokość, wagę i ciężar ładunku – dzięki czemu są prowadzone tylko po odpowiednich trasach. Wprowadzenie takiego obowiązku pomoże kierowcom samochodów ciężarowych we właściwym planowaniu tras, zwłaszcza nowym kierowcom, którzy rozpoczynają karierę w transporcie.

Wraz z rosnącą liczbą przewozów ciężarowych, rośnie liczba incydentów. W ciągu ostatniego roku łączny przebieg samochodów ciężarowych wzrósł o prawie 9%, co oznacza wzrost powyżej poziomu sprzed pandemii. Ciężarówki wchodzące w kolizje z elementami lokalnej infrastruktury, takiej jak mosty kolejowe, lub klinujące się na wąskich drogach powodują poważne zakłócenia i generują koszty dla lokalnych społeczności. Ich uwolnienie często zajmuje dużo czasu i wymaga zaangażowania wielu służb, co powoduje duże zatory w lokalnej sieci drogowej, zwiększa emisje i zakłóca lokalne usługi kolejowe.

Źródło: gov.uk
grafika poglądowa
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Euroma Maciej Działoszyński


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels