Nikola zamierza zbudować kompletny ekosystem produkcji, dystrybucji i tankowania wodoru oraz przeprowadzić konsultacje w sprawie wykorzystania rozwiązań do ładowania pojazdów akumulatorowych, które będzie można wdrożyć w całym kraju. Naszym klientom flotowym uda się szybciej zdekarbonizować transport ciężarowy i logistykę portową pod przywództwem i przy wsparciu przedstawicieli federalnych w Waszyngtonie, którzy mogą z nami współpracować nad rozwojem branży
– podkreślił Pablo Koziner, prezes spółki Nikola Energy.
Dzisiejsze wydarzenie uświadamia nam, że obecnie głównym wyzwaniem w transformacji transportu nie jest wcale technologia, bo rozwiązania w tej dziedzinie już istnieją. To, czego teraz potrzebujemy, to silne sygnały ze strony rządu, że technologie bezemisyjne mogą liczyć na wsparcie, którego potrzebują, aby zwiększać swoją obecność na rynku i móc konkurować ze starszymi, mniej ekologicznymi technologiamiNikola Tre BEV kwalifikuje się zarówno do programów dofinansowania w Kalifornii, jak i w Nowym Jorku, które są skierowanych do firm planujących kupno lub dzierżawę pojazdów akumulatorowych o średnim i dużym tonażu. Nabywcy ciężarówki mogą skorzystać z dotacji o wartości do 150 tys. dolarów w Kalifornii i do 185 tys. USD w Nowym Jorku, pod warunkiem złomowania dotychczasowego pojazdu.
– powiedziała Jessica Olson, wiceprezes ds. polityki organizacji CALSTART, która lobbuje na rzecz zaawansowanego technologicznie, czystego transportu.
Model Tre BEV może pokonać dystans do 650 km na jednym ładowaniu, a więc dysponuje jednym z najdłuższych zasięgów wśród akumulatorowych ciągników klasy 8. Pojazd ten może z powodzeniem wykonywać transporty na obszarze metropolitalnym, ze względu na duży zasięg, doskonałą widoczność z miejsca kierowcy, zwrotność, a także cichą pracę silnika.
Źródło: Nikola