Ekologiczny potencjał autonomizacji
W różnych miejscach świata ośrodki badawcze testują pojazdy w pełni autonomiczne, tzn. takie, które nie wymagają żadnej ingerencji od kierowcy podczas jazdy, same wybierają trasę, dobierają prędkość, omijają przeszkody itd. Choć pełna autonomizacja to wciąż pieśń przyszłości, to pewne jej elementy, jak np. tempomaty adaptacyjne już dzisiaj funkcjonują w naszych samochodach. W badaniu Polacy zostali zapytani, czy częściowa lub całkowita autonomizacja samochodów przyczyni się do zmniejszenia korków na drogach i obniżenia emisji dwutlenku węgla. 41 procent badanych odpowiedziało twierdząco przy 27 procentach głosów negatywnych i 32 proc. niezdecydowanych.Bardzo ciekawe okazały się wyniki ankiety wśród tych osób, które wcześniej zadeklarowały zainteresowanie zakupem samochodu w pełni elektrycznego. Aż 70 procent z nich uważa, że rozwój autonomizacji transportu pozwoli na dodatkowe obniżenie emisji gazów cieplarnianych i zmniejszy korki na drogach. Jedynie 17 procent tej grupy było przeciwnego zdania, a 12 procent nie potrafiło jednoznacznie odpowiedzieć na postawione pytanie.
Źródło: Volkswagen