Podczas jazdy testowej z udziałem ministra transportu, Alexander Vlaskamp, dyrektor generalny MAN Truck & Bus, podkreślił, że przyspieszenie rozbudowy infrastruktury ładowania to jedyny sposób na transformację branży transportowej i osiągnięcie celów klimatycznych. Podkreślił również, dlaczego MAN stawia na akumulatorowe układy napędowe na potrzeby przyszłych bezemisyjnych flot pojazdów użytkowych: niskie koszty eksploatacji i najlepszy ogólny ślad energetyczny.
Aby zapewnić dzienny od 600 do 800 km, ciężarówka elektryczna MAN jest już dostosowana do korzystania z przyszłych megawatowych systemów ładowania, jakie zamierza wprowadzić na rynek firma ABB E-mobility.
Ładowanie megawatowe będzie wymagało nowej technologii zasilania o napięciu ponad 1000 woltów, co oznacza, że nieodzowne jest zapewnienie systemowego bezpieczeństwa elektrycznego i niezawodności powiedział Frank Mühlon, dyrektor generalny ABB E-mobility.
Innym ważnym elementem koniecznym do wdrożenia technologii ładowania megawatowego jest wprowadzenie jednolitego standardu. Niemcy mogą tu stanowić przykład: ponad 20 partnerów z sektora przemysłu i nauki, w tym MAN i ABB, pracuje w ramach projektu finansowanego przez niemiecki rząd, którego celem jest opracowanie pierwszego na świecie systemu ładowania o wysokiej wydajności. W czterech lokalizacjach wzdłuż federalnej autostrady A2 powstają dwa punkty wyposażone w megawatowy system ładowania (MCS). Projekt ma ma stanowić podstawa do rozwoju sieci stacji o zasięgu ogólnokrajowym.
Źródło: MAN Truck & Bus