Tym samym, ciężarówki z UE wjeżdżające do Wielkiej Brytanii począwszy od 1 maja będą mogły wykonać maksymalnie dwa przewozy kabotażowe w ciągu 7 dni od dostarczenia ładunku międzynarodowego.
Ciężarówki spoza UE wjeżdżające do Wielkiej Brytanii począwszy od 1 maja nie będą już mogły wykonywać kabotażu w Wielkiej Brytanii.
Wygaśnięcie specjalnych zasad wprowadzonych przez rząd w październiku 2021 r. na okres 6 miesięcy oznacza powrót do zasad regulujących przewozy kabotażowe określonych w Umowie o handlu i współpracy. Rząd nadal ma możliwość ponownego wprowadzenia złagodzenia w tym roku jeśli uzna, że istnieje potrzeba wsparcia krajowego ruchu drogowego w Wielkiej Brytanii. Brak działań w tej sprawie wydaje się wskazywać, że zdaniem rządu obecnie łańcuchy dostaw w Wielkiej Brytanii są w stanie zadowalająco zaspokoić popyt.
Utworzona: 2022-05-04