Pomoże on klientom wybrać, które dokumenty są niezbędne dla każdej przeprawy zależnie od wybranej trasy oraz przewożonego ładunku. Klienci mogą również zweryfikować posiadane dokumenty oraz zachować referencje celne w nowej aplikacji, generując jeden kod kreskowy, który może być użyty przez kierowców podczas odprawy check–in, usuwając bariery językowe i pozwalając kierowcom po prostu zeskanować jeden kod i wyruszyć w dalszą podróż.
Graniczne procedury celne wprowadzone w styczniu zeszłego roku spowodowały zamieszanie w branży transportowej co do wymaganych deklaracji dla każdej z przepraw. Kierowcy przedstawiali nieprawidłowe dokumenty podczas odprawy check-in, co prowadziło do wydłużonego czasu oczekiwania w portach.
P&O Ferries wierzy, że Travel Wallet pomoże skrócić czas spędzony przez kierowców w kolejkach oraz podczas odprawy check-in, skracając cały proces portowy nawet do 50%.
Nowe graniczne procedury celne dodają złożoności, czasu oraz kosztów procesu transportowego, zostaną jednak z nami na stałe i z biegiem czasu staną się nową rutyną. Wierzymy, jednak że każdy uczestnik branży powinien uczynić co w jego mocy aby uprościć cały proces i uczynić go jak najbardziej wydajnym, co jest także celem działań podejmowanych przez P&O Ferries. W minionym roku regularnie rozmawialiśmy z naszymi klientami o trudnościach, których doświadczają i monitorowaliśmy wpływ, jaki zmiany miały na nasze porty, aby wykryć najczęstsze problemy i znaleźć sposoby na ich rozwiązanie, zarówno jeśli chodzi o proces przed, jak i w dniu podróży. Problemem, który zidentyfikowaliśmy podczas odprawy check-in był fakt, że kierowcy nie posługujący się lokalnym językiem w portach często nie są pewni, jakie dokumenty celne powinni okazać, co powoduje przedstawianie pracownikom portów dziesiątek dokumentów do skanowania. Rozumiemy, że stanowi to wyzwanie dla kierowców, chcemy więc im w tym pomóc. Travel Wallet zapewnia kierowcom jeden główny kod kreskowy, który mogą zeskanować w kilka sekund, dzięki czemu skraca się czas oczekiwania oraz kolejki dla każdego z pojazdów w naszym porcie. Travel Wallet może również wysyłać informacje na temat zmian statusu celnego (czy konieczna jest inspekcja celna), by klienci byli poinformowani o nim na każdym etapie podróży powiedział Peter Hebblethwaite, CEO P&O Ferries.Operator promowy jest częścią DP World, wiodącego dostawcy zaawansowanych rozwiązań logistycznych, wspierających światowy handel. Travel Wallet został stworzony we współpracy z CNS, firmą oferującą rozwiązania cyfrowe w ramach CARGOES – spółki z grupy DP World.
Klienci korzystający z Travel Wallet będą również mieli dostęp do innych produktów ułatwiających procedury brexitowe, oferowanych przez platformę CARGOES, np. BEEMS Border Management Products, które są zestawem rozwiązań oferujących łatwy w użyciu system zarządzania dokumentami celnymi dla przewozów na trasach RORO (roll-on-roll-off) pomiędzy Wielką Brytanią i UE w oparciu o dostęp do wszystkich systemów celnych.
BEEMS Pre-lodgement zapewnia jeden punkt dostępu do systemów GVMS (w Wielkiej Brytanii) oraz Douane (we Francji), gdzie użytkownicy mogą wygenerować niezbędne referencje celne (GMR) oraz uzyskać aktualizacje statusów celnych w czasie rzeczywistym na czytelnym pulpicie aplikacji.
Safety and Security Declarations to prosta w użyciu platforma do generowania i przesyłania deklaracji Safety and Security (ENS, EXS) dla Wielkiej Brytanii i Francji. Z kolei produkt Customs Declarations to platforma zaprojektowana do generowania deklaracji celnych importowych i eksportowych w brytyjskich systemach celnych CHIEF i CDS.
Nasze produkty BEEMS Border Management pozwalają zminimalizować problemy spowodowane przez nowe wymogi dotyczące dokumentów celnych, zapewniając płynny i efektywny przepływ towarów. Produkty te są już dostępne, a pewne ulepszenia oraz dostępność na kolejnych trasach są planowane jeszcze w tym roku. Ostatecznie pełen pakiet produktów będzie oferował rozwiązania dla wszystkich obszarów łańcucha dostaw związanych z importem i eksportem ładunków do/z Wielkiej Brytanii. Travel Wallet jest częścią tego pakietu produktów i pozwoli znacznie uprościć obsługę dokumentów wymaganych przed dotarciem do portu, a także będzie ogromnym wsparciem dla kierowców, dlatego jesteśmy zachwyceni, że nasz partner P&O Ferries zaoferuje to rozwiązanie swoim klientom bezpłatnie powiedział Matthew Bradley, dyrektor zarządzający CNS/CARGOES w Wielkiej Brytanii.Źródło: P&O Ferries