W piątek 7 stycznia 2022 roku operator Autobahn GmbH ogłosił, że prace potrwają kilka lat (specjaliści mówią o 5 latach). Po pierwszych testach pierwotny plan zakładał ponowne otwarcie wiaduktu dla ruchu samochodowego co najmniej po 3-4 miesięcy dzięki tymczasowym wzmocnieniem. Odcinek miał pozostać zamknięty dla samochodów ciężarowych. Ale po kolejnych ekspertyzach przeprowadzonych w grudniu okazało się że 53-letniego wiaduktu nie da się już uratować. Do czasu wybudowania nowego wiaduktu wszelki ruch na A45 między Lüdenscheid-Nord i Lüdenscheid będzie musiał zostać zamknięty.
W związku z zamknięciem wiaduktu Rahmede od 2 grudnia ruch dobywa się objazdem przez miasto Lüdenscheid. Trasy objazdowe do A45 są bardzo intensywnie wykorzystywane. Miasto Lüdenscheid zawiesiło wszystkie roboty drogowe na objazdach U16 i U39 oraz dostosowało sygnalizację świetlną, aby ruch odbywał się płynniej.
Kierowcy samochodów i ciężarówek dalekobieżnych proszeni są o unikanie tego obszaru w miarę możliwości. W związku z tym powinni kierować się na południe od Westhofener Kreuz przez A1 i A3. Na północy ruch dalekobieżny już od Frankfurtu może się odbywać przez A3, natomiast ruch z Siegerland może się kierować przez węzeł Olpe-Süd oraz A4 na A3 w pobliżu Kolonii. Jeśli to możliwe, należy unikać całego obszaru dotkniętego zamknięciem i skorzystać z autostrad A7 i A44.
Ruch na obwodnicy Kolonii jest już na granicy możliwości ze względu na roboty drogowe i zamknięcia. Teraz dochodzi do tego ruch objazdowy w związku z zamknięciem wiaduktu na A45. Przed zamknięciem przez wiadukt codziennie przejeżdżało 64 000 pojazdów, w tym 13 000 ciężarówek.
Według Autobahn GmbH, ruch ciężarówek wzrósł w szczególności na trasach objazdowych przez A1, A3 i A4. W porównaniu z dwoma tygodniami kalendarzowymi przed zamknięciem w pierwszym tygodniu po zamknięciu, ruch ciężarowy wzrósł o 13-18% procent.
Utworzona: 2022-01-26