Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Transport Manager

Nowe horyzonty transportowe w 2022 r.

Utworzona: 2021-11-29


Zmiany w ustawie o czasie pracy kierowców, Nowy Polski Ład (zwany przez wielu „wałem”), regulacje dotyczące płac kierowców w transporcie międzynarodowym zawarte w Pakiecie Mobilności, to najważniejsze zmiany, które czekają właścicieli firm transportowych, szczególnie tych, które zajmują się międzynarodowym transportem drogowym.

O tych i innych „nowych sytuacjach” będzie mowa podczas bezpłatnej konferencji dwumiesięcznika Transport Manager pt. New Horizons’22, która odbędzie się 9 grudnia w Gdańsku.

Okres przełomu roku to zawsze czas niepewności. Co przyniesie rok 2022? Jakie nowości i zmiany „zafunduje” managerom branży transportu, spedycji i logistyki ustawodawca polski i unijny? Jakich zmian prawnych, dotyczących firm transportowych należy oczekiwać w zbliżającym się nowym roku? Co zmieni się w środowisku finansowym, w którym muszą funkcjonować firmy transportowe?

Redakcja Transport Managera, jak zawsze kończy swój roczny sezon konferencyjny w nadmorskim hotelu Novotel Marina w Gdańsku Jelitkowie. Również „jak zawsze” przygotowała zestaw ważnych dla właścicieli firm transportowych tematów prelekcji. Zaproszonych gości powita Tomasz Rejek, prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych. Maciej Wroński, prezes związku pracodawców Transport i Logistyka Polska opowie jaki był dla polskiego transportu drogowego 2021 r. i jak zmienią się warunki funkcjonowania polskich firm transportowych w 2022 r.

Kilkukrotny wzrost kosztów frachtu morskiego, chroniczne braki kontenerów i nieterminowe dostawy rozregulowały całe łańcuchy dostaw. Wpłynęły na płynność pracy terminali kontenerowych, zapotrzebowanie na usługi transportu samochodowego i intermodalnego. O tym jak cenowe i organizacyjne rozchwianie rynku frachtu morskiego wpływa na inne gałęzie transportu, w tym transport samochodowy opowie Marek Tarczyński, przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki.

Zarówno przewoźnicy drogowi, jak i Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Gdańsku mają problem z prawnym usankcjonowaniem przewozów kontenerów zestawami modułowymi – ciągnik siodłowy plus dwie naczepy. Zgodnie z polskimi przepisami, nie może po naszych drogach jeździć pojazd z dwoma naczepami lub przyczepami, tym bardziej, jeżeli ich łączna masa przekracza 60 t. Kłopotliwe jest, że każdy element tego zestawu musi mieć osobny dowód rejestracyjny. Tymczasem z biznesowego punktu widzenia rozwiązanie modułowe jest kuszące, bo jeden ciągnik siodłowy może przewieźć dwa kontenery. Niejasna sytuacja trwa od lat. Nie wiadomo czy karać, czy nie. Terminale kontenerowe nie powinny pozwalać wyjeżdżać takim zestawom, a przewoźnicy nie wiedzą, czy w ogóle taki biznes mogą prowadzić. Opowie o tym przedstawiciel Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Gdańsku.

Cały blok tematyczny, składający się z kilku prelekcji będzie poświęcony zakładaniu firmy transportowej w Niemczech, jako odpowiedzi na najbardziej restrykcyjne przepisy Pakietu Mobilności. Ponieważ partnerem konferencji jest jedna z niemieckich kas chorych AOK Nordost, prelegenci z Polski i Niemiec w ramach tego bloku szczegółowo opowiedzą o zasadach ubezpieczania emerytalnego i zdrowotnego pracowników, których będą musieli zatrudniać w spółkach przewozowych, zakładanych po drugiej stronie Odry.

Joanna Arendarska z kancelarii prawnej TSL Lawyers opowie o prawnych wyzwaniach biznesu transportowego w horyzoncie czasowym 2022 r. Natomiast Michał Zając z Kancelarii Podatkowej EOL ze Szczecina przybliży zmiany podatkowe, środowiska biznesowego, w którym muszą funkcjonować polscy przewoźnicy drogowi.



Zapraszamy na konferencję dwumiesięcznika Transport Manager – „New Horizons’22”. Bądźcie z nami w Trójmieście 9 grudnia 2021 r. – zachęca Marek Loos, redaktor naczelny Transport Managera.
Źródło: Transport Manager
Do ulubionych Transport Manager
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transpolisa.pl


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels