Na wielkopolskim odcinku autostrady A2, patrol ITD zatrzymał do rutynowej kontroli zestaw przewożący samochody z Niemiec na Litwę. Analiza zapisów z tachografu cyfrowego i karty kierowcy wykazała, że szofer poważnie naruszył przepisy regulujące czas pracy kierowcy. Inspektorzy stwierdzili, że skrócił 9-godzinny odpoczynek dzienny o prawie 5 godz., a łączny czas jazdy dziennej wyniósł ponad 14 godz. Oprócz tego prowadził nieustannie ciężarówkę bez wymaganej przerwy przez blisko 6,5 godz., czyli o prawie 2 godz. za długo.
Uwagę inspektorów zwrócił także niewłaściwy sposób zabezpieczenia jednego z przewożonych samochodów. Koło pojazdu było zaklinowane... kawałkiem deski. Kierowcy nakazano właściwe zabezpieczenie ładunku. Został ukarany czterema mandatami. Za naruszenia norm czasu pracy odpowiedzialność grozi także jego pracodawcy i osobie zarządzającej transportem w firmie.
Źródło: GITD
Utworzona: 2021-08-27