Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

MAN nie spoczywa na laurach

Utworzona: 2021-07-16


Producent przygotował dla MAN DigitalServices atrakcyjne aktualizacje: MAN Now pozwala na wprowadzanie do pojazdu coraz więcej funkcji „Over-the-Air”. Z kolei MAN ServiceCare i aplikacja MAN Driver będą oferować od drugiej połowy 2021 roku dodatkowe funkcje.

Wszystkie aktualizacje systemów cyfrowych zapewniają optymalizację procesów zarządzania flotą i pozwalają na bardziej ekonomiczne i bezpieczne użytkowanie pojazdów.

Więcej funkcji Over-the-Air za pośrednictwem MAN Now

Potrzeby kierowców są zaspokajane nie tylko dzięki dostępnemu opcjonalnie, w pełni cyfrowemu instrumentowi zamontowanemu w desce rozdzielczej pojazdów nowej generacji, posiadającemu kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości i wymiarach 12,3 cali. Dodatkowo zainstalowane jest także łącze do RIO. Dzięki nowej technologii „Over-the-Air” aktualizacja funkcji pojazdu dokonywana jest komfortowo za pośrednictwem MAN Now, bez konieczności wizyty w warsztacie. Wygodna aktywacja funkcji w Internecie pozwala zaoszczędzić czas i zwiększa elastyczność przy konfigurowaniu pojazdu dzięki możliwości dokonania w terminie późniejszym odpowiednich adaptacji. W ten sposób we wszystkich pojazdach nowej generacji można za pośrednictwem MAN MapUpdate, jednym przyciśnięciem pobrać aktualne dane do map. Podczas jazdy można bez problemu zamówić MAN OnlineTraffic, która uwzględnia przy planowaniu trasy bieżące dane dotyczące sytuacji na drodze i wybiera dla pojazdu optymalną drogę.

Od stycznia 2022 roku dostępnych będzie jeszcze więcej funkcji do pobrania za pośrednictwem MAN Now. Dzięki temu programy jazdy MAN TipMatic, takie jak „EfficiencyPlus“ lub „Tanker“, będzie można wgrywać, korzystając z nowej technologii „Over-the-Air”. Na MAN Now dostępne są też nowe funkcje, między innymi MAN Idle Shutdown, MAN EfficientCruise, MAN EfficientRoll i MAN TimeControl. Stale poszerzana będzie także paleta funkcji Over-the-Air.

Dodatkowe funkcje dla Perform

Wiele aplikacji cyfrowych dostępnych w nowych pojazdach ciężarowych producenta ma na celu wspieranie efektywnej jazdy. Perform, usługa służąca do analizy korzystania z pojazdu, analizuje wszystkie istotne pod tym względem dane dotyczące pojazdu, dzięki czemu stanowi wiarygodną podstawę do oceny indywidualnego sposobu prowadzenia pojazdu przez kierowcę. Informacje te można z kolei wykorzystać przy planowaniu właściwych treningów. Jednym z nich jest oferowany przez producenta Connected trening CoDriver, w ramach którego trener MAN ProfDrive towarzyszy kierowcy w trakcie jazdy przez system głośnomówiący i na podstawie danych pochodzących z systemu Perform zapewnia mu wskazówki i szkolenie w czasie rzeczywistym.

Od jesieni system ten będzie automatycznie udostępniał raporty dotyczące flot i kierowców, ułatwiając dalszą poprawę efektywności. Osoby odpowiedzialne za flotę będą regularnie informowane e-mailem o dostępności raportów dotyczących floty lub kierowców. Jeżeli raport dotyczący floty ma na celu porównanie danych dla konkretnego pojazdu lub zespołu pojazdów z analogicznymi danymi z poprzedniego tygodnia bądź miesiąca, w raporcie dotyczącym kierowcy porównywane są wartości odnoszące się odpowiednio do danego kierowcy lub do nich wszystkich z analogicznymi danymi dla poprzedniego okresu.

Od stycznia 2022 roku algorytm systemu Perform będzie pracował jeszcze dokładniej, uwzględniając w ramach analizy dodatkowe parametry: korzystanie z systemów wspomagania oraz temperaturę zewnętrzną. Osoby odpowiedzialne za flotę otrzymają poza tym możliwość samodzielnego konfigurowania kryteriów analizy danych dotyczących korzystania z pojazdu, które będą stanowiły podstawę oceny kierowcy.


Kolejna rozbudowa MAN ServiceCare

Zapewnienie maksymalnej dostępności pojazdów i minimalnych okresów przestojów wymaga odpowiedniego planowania. Pomoc w tym zakresie zapewnia przedsiębiorstwom transportowym MAN ServiceCare. Ten proaktywny cyfrowy system zarządzania przeglądami i naprawami interpretuje wszystkie istotne dane pojazdu za pośrednictwem skrzynki RIO-Box. Stacja serwisowa producenta przekazuje informacje o zbliżających się wymaganych przeglądach i może inteligentnie połączyć terminy wizyt w warsztacie. Natomiast klienci firmy mają w tym systemie MAN wygodny dostęp do informacji na temat zbliżających się terminów oraz wymagających przeglądu podzespołów i informacji o uszkodzeniach.

Od końca 2021 roku zostanie włączony do sieci system zarządzania awariami pojazdów ułatwiający pracę stacji serwisowych MAN. Będzie on im udostępniał do wglądu, z wyprzedzeniem, za pośrednictwem systemu Over-the-Air wszystkie istotne dane dotyczące danego pojazdu. Dzięki temu personel serwisu będzie mógł szybko, optymalnie przygotować się do przeprowadzenia naprawy jeszcze zanim pojazd pojawi się w warsztacie. Ponadto na wielu rynkach pilotażowych uruchamiany jest kolejny inteligentny etap MAN ServiceCare: gdy w pojeździe pojawi się wada, Service Center kontaktuje się ze swoimi klientami w ich języku i zaleca podjęcie konkretnych działań. Dzięki temu w inteligentny sposób można uniknąć możliwych do przewidzenia awarii i związanych z tym dodatkowych kosztów.

Aktualizacje aplikacji MAN Driver

Ta bezpłatna aplikacja dla użytkowników systemów operacyjnych iOS i Android ma na celu zwiększenie efektywności jazdy poprzez ułatwienie kierowcom wykonywania skomplikowanych codziennych zadań. Dzięki niej można komfortowo i szybko załatwić kontrolę przed odjazdem i zgłosić szkody, wyszukać stację serwisową MAN i krótką instrukcję, zorganizować pomoc w przypadku awarii i zarządzać czasem pracy i odpoczynku (przy Timed). Od niedawna aplikacja ta obejmuje także zalecenia dotyczące ekonomicznego stylu jazdy.

Dostępnych jest już osiem kolejnych wersji językowych tej aplikacji. Użytkownicy systemu operacyjnego iOS mogą także korzystać z dostępnej w aplikacji funkcji zdalnego sterowania systemem multimedialnym. Klienci, którzy zamówili usługę Perform, otrzymają ponadto za pośrednictwem aplikacji MAN Driver wyjaśnienia dotyczące oceny indywidualnego stylu jazdy.

Jako silny partner MAN systematycznie tworzy także kolejne usługi cyfrowe w ramach MAN DigitalServices. Od października 2021 roku będzie można, na przykład, w ramach usługi Compliant, która zdalnie odczytuje dane zapisane na tachografie, zarządzać na koncie klienta różnymi kartami przedsiębiorstwa i przyporządkowywać je do wybranych pojazdów. Wszystkie powyższe usługi serwisowe MAN DigitalServices świadomie powstają w naszej firmie, aby produkty perfekcyjnie dostosowane do technologii pojazdów producenta mogły zapewnić optymalną wartość dodaną.

Źródło: MAN Polska
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels