Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

MAN-y z solarami?

Utworzona: 2021-05-14


Sono Motors i MAN podpisały list intencyjny w sprawie współpracy mającej na celu zbadanie technicznej i ekonomicznej możliwości zastosowania technologii Sono Solar w elektrycznej furgonetce MAN eTGE.

Dla Sono Motors to okazja do nawiązania współpracy z uznanym partnerem branżowym, jakim jest MAN, i podjęcia wspólnych działań na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości. Technologia Sono Solar zapewnia lekką i elastyczną platformę, idealnie nadającą się do lekkich pojazdów użytkowych, takich jak eTGE mówi Jona Christians, współzałożyciel i dyrektor generalny Sono Motors.

Funkcjonalność technologii Sono Solar ma być zbadana w trzech wersjach samochodu dostawczego eTGI: w wersji furgon, combi z wydajną klimatyzacją dachową oraz z układem chłodniczym. We wszystkich trzech zastosowaniach chodzi albo o uzyskanie dodatkowego zasięgu albo o samowystarczalne zasilanie systemów pomocniczych, np. systemu klimatyzacji, za pomocą pozyskanej energii słonecznej.

Połączymy naszą wspólną wiedzę i doświadczenie, aby przetestować różne prototypy wyposażone w zintegrowaną technologię fotowoltaiczną. Naszym celem jest sprawdzenie, ile energii można uzyskać dzięki tej technologii w ciągu roku. Na podstawie tej wiedzy będziemy mogli ocenić, czy takie rozwiązanie jest opłacalne dla naszych klientów, a jednocześnie w jakim stopniu pomaga chronić środowisko powiedział Dennis Affeld, starszy wiceprezes i szef sprzedaży w dziale pojazdów w MAN Truck & Bus.


Model eTGE to pojazd przeznaczony do zastosowań w transporcie miejskim i regionalnym. Nie generuje lokalnych emisji i jest znacznie cichszy w porównaniu z wersją napędzaną silnikiem spalinowym. W zależności od rocznego przebiegu, eksploatacja eTGE może być bardziej ekonomiczna niż porównywalny model z silnikiem Diesla: koszt zakupu zwraca się po około czterech latach.

Firma Sono Solar Technology oferuje lekkie, solidne i ekonomiczne rozwiązanie solarne, które można dostosować do układów o złożonej geometrii dzięki konstrukcji opartej na polimerach. Ze względu na większą powierzchnię, przekraczającą wymiary samochodów osobowych, panele te są szczególnie przydatne do zastosowań komercyjnych w pojazdach takich jak ciężarówki, autobusy lub furgonetki używane w dostawach ostatniej mili.

Rozwiązania fotowoltaiczne zintegrowane z pojazdem nie mają jednak na celu zastąpienie istniejących systemów magazynowania energii, takich jak baterie lub ogniwa paliwowe. Mogą jednak zmniejszyć zapotrzebowanie na energię i liczbę okresów ładowania, zwiększając tym samym zasięg. Ponadto można sobie wyobrazić, że uzyskana energia słoneczna zostanie wykorzystana do zasilania systemów dodatkowych, takich jak jednostki grzewcze, klimatyzacyjne lub chłodnicze.

Źródło: MAN
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels