Dwie, cztery, sześć osi
Samobieżne moduły transportowe SPMT poradzą sobie niemal z każdym, nawet najtrudniejszym zadaniem transportowym, począwszy od lekkich ładunków, a skończywszy na gigantycznych, ważących nawet tysiące ton. Modułowa budowa pojazdów sprawia, że poszczególne elementy transportowe można ze sobą łączyć w zależności od istniejących potrzeb. Można je spinać mechanicznie, ale też mogą współdziałać dzięki sterowaniu elektronicznemu. Moduły SPMT Light dostępne są również z napędem elektrycznym.Scheuerle oferowała dotąd moduły SPMT PowerHoss z dwiema i czterema osiami, a teraz uzupełnieniem serii jest wersja z sześcioma osiami. Podczas gdy wersje dwu- i czteroosiowe oferują ładowność odpowiednio do 85 i 174,9 t na moduł, wersja sześcioosiowa pozwala na obciążenie do 330 t. Ponadto poszczególne moduły Scheuerle SPMT PowerHoss można łatwo obsługiwać zgodnie z zasadą plug-and-play, mechanicznie lub elektronicznie w otwartej sieci i łączyć ze sobą zarówno poprzecznie, jak i wzdłuż, zwiększając tym samym możliwości w zakresie ładowności. Sieć czterech SPMT PowerHoss 330 jest w stanie przenosić ładunki o masie jednostkowej do 1,32 tys. t.
Wygoda i bezpieczeństwo
Dzięki jednostce napędowej PPU (Power Pack Unit) zintegrowanej z platformą transportową, SPMT PowerHoss może być używany natychmiast i wymaga jedynie krótkiego instruktażu operatora. Zwrotne, wszechstronne urządzenie może być stosowane zarówno na zewnątrz obiektów, jak i w budynkach, niezależnie od tego, czy jezdnia jest wykonana ze żwiru, asfaltu, betonu, czy też innych materiałów. Z tego powodu oraz ze względu na wyrównywanie osi w podwoziu wahadłowym, podczas transportu z budynku na otwartą przestrzeń nie jest konieczny przeładunek. To sprawia, że samobieżne jednostki SPMT PowerHoss są specjalistami do wszystkich zadań transportowych w intralogistyce.Siła technologii
W praktyce, SPMT wożą maszyny budowlane, ale również turbiny wiatrowe, statki, gigantyczne anteny, a nawet całe fabryki. Moduły transportowe SPMT PowerHoss są oparte na innowacyjnej technologii, a wśród jej walorów są: solidna konstrukcja podwozia osi wahadłowej oraz elektroniczny układ kierowniczy, wielostronny z programami sterowania, który umożliwia precyzyjną nawigację. Zastosowano system Plug & Play (pojazd jest gotowy do natychmiastowego użycia), jak również niezużywający się układ kierowniczy z zębatką, jak również hydrostatyczny układ napędowy.Wielokierunkowe sterowanie skrętem osi umożliwia indywidualne wymuszanie skrętu poszczególnych kół o zawieszeniu wahadłowym, a tym samym pozwala wykonywać nawet wyjątkowo skomplikowane manewry (jazda do przodu, do tyłu czy po łuku, przemieszczanie poprzeczne, ukośne lub tzw. obrót karuzelowy zestawu wokół zdefiniowanego punktu, tzn. wokół własnej osi lub wokół punktu znajdującego się poza obrysem pojazdu).
Źródło: Trucks & Machines