Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Dostawy bez udziału kierowcy?

Utworzona: 2021-02-26


To całkiem możliwy scenariusz. Einride oraz Lidl rozpoczęły eksploatację nowego, usieciowionego systemu transportu elektrycznego, nad którym prace trwały od kwietnia ubiegłego roku.

Od początku partnerstwa Lidl i Einride stawiają sobie za cel zarówno elektryfikację, jak i automatyzację dostaw z centralnego magazynu Lidla do poszczególnych sklepów. Dostawy realizowane przy pomocy pojazdów elektrycznych będą wyjeżdżać z magazynu w Rosersbergu pod Sztokholmem, przy zerowej emisji i niższych kosztach w porównaniu z ciężarówkami napędzanymi silnikiem Diesla. Elektryczne ciężarówki wyposażone w oprogramowanie sterujące i monitorujące opracowane przez firmę Einride będą pokonywać 324 km dziennie, dostarczając towary do pięciu sklepów w regionie Sztokholmu, przewożąc średnio 104 palety do każdego sklepu.

Naszą ambicją jest, aby do roku 2025 stać się liderem branży w zakresie zrównoważonego transportu wolnego od paliw kopalnych. Pierwsza elektryczna ciężarówka firmy Einride to dopiero początek poważnej transformacji. Mamy nadzieję, że w najbliższych latach będziemy w stanie znacząco zwiększyć udział inteligentnych, elektrycznych ładunków. Dzięki transportom zelektryfikowanym - w połączeniu z nowymi rozwiązaniami w zakresie współpracy, planowania i cyfryzacji – zakładamy, że uda nam się zmniejszyć zarówno koszty, jak i wpływ na środowisko mówi Carl Ceder, kierownik ds. logistyki w Lidl Szwecja.

Pierwszym ważnym kamieniem milowym w tym długoterminowym planie jest rok 2025. Do tego czasu znaczna część wszystkich dostaw będzie realizowana przez pojazdy elektryczne i mamy nadzieję, że duża część z nich będzie się mogła odbywać bez udziału kierowcy.

Jest to przykład dla całej branży, który pokazuje, że przejście na bardziej zrównoważony i opłacalny transport da się stosunkowo łatwo wdrożyć już dziś. Istnieje już odpowiednia technologia, a platforma mobilności opracowana przez Einride zapewnia bezpieczną przyszłość dostaw za pomocą elektrycznego i autonomicznego transportu mówi Jonas Hernlund, dyrektor ds. handlowych (CCO) w Einride.

Lidl już teraz korzysta z inteligentnego systemu logistycznego opartego na scentralizowanych magazynach. Ponadto każda ciężarówka jest wypełniona w 93%, co oznacza, że liczbę dostaw w łańcuchu dostaw spożywczych można ograniczyć do zaledwie jednej dziennie. Po rozpoczęciu działalności w Rosersbergu liczba pojazdów elektrycznych i docelowo autonomicznych będzie się zwiększać zgodnie z warunkami partnerstwa.

Źródło: Einride
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels