Naszą ambicją jest, aby do roku 2025 stać się liderem branży w zakresie zrównoważonego transportu wolnego od paliw kopalnych. Pierwsza elektryczna ciężarówka firmy Einride to dopiero początek poważnej transformacji. Mamy nadzieję, że w najbliższych latach będziemy w stanie znacząco zwiększyć udział inteligentnych, elektrycznych ładunków. Dzięki transportom zelektryfikowanym - w połączeniu z nowymi rozwiązaniami w zakresie współpracy, planowania i cyfryzacji – zakładamy, że uda nam się zmniejszyć zarówno koszty, jak i wpływ na środowisko mówi Carl Ceder, kierownik ds. logistyki w Lidl Szwecja.
Pierwszym ważnym kamieniem milowym w tym długoterminowym planie jest rok 2025. Do tego czasu znaczna część wszystkich dostaw będzie realizowana przez pojazdy elektryczne i mamy nadzieję, że duża część z nich będzie się mogła odbywać bez udziału kierowcy.
Jest to przykład dla całej branży, który pokazuje, że przejście na bardziej zrównoważony i opłacalny transport da się stosunkowo łatwo wdrożyć już dziś. Istnieje już odpowiednia technologia, a platforma mobilności opracowana przez Einride zapewnia bezpieczną przyszłość dostaw za pomocą elektrycznego i autonomicznego transportu mówi Jonas Hernlund, dyrektor ds. handlowych (CCO) w Einride.
Lidl już teraz korzysta z inteligentnego systemu logistycznego opartego na scentralizowanych magazynach. Ponadto każda ciężarówka jest wypełniona w 93%, co oznacza, że liczbę dostaw w łańcuchu dostaw spożywczych można ograniczyć do zaledwie jednej dziennie. Po rozpoczęciu działalności w Rosersbergu liczba pojazdów elektrycznych i docelowo autonomicznych będzie się zwiększać zgodnie z warunkami partnerstwa.
Źródło: Einride