Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Wiedeń już tego wymaga, Londyn wkrótce...

Utworzona: 2021-01-29


Spółka Renault Trucks Polska wspólnie z firmą Brigade Electronics przygotowały ofertę dodatkowego wyposażenia ciężarówek, zwiększającego bezpieczeństwo czynne i pozwalającego spełnić nowe regulacje prawne wprowadzone przez Wiedeń i Londyn.

Nowe wymogi dotyczące bezpieczeństwa poruszania się pojazdów ciężarowych po centrach największych miast Europy to standard, który powinni znać przewoźnicy międzynarodowi. Prognozuje się, że w ślad za Wiedniem i Londynem pójdą kolejne stolice europejskich miast. Dlatego firmy Renault Trucks Polska i Brigade Electronics przygotowały ofertę dodatkowego wyposażenia pojazdów ciężarowych, wymaganego na razie w dwóch europejskich stolicach, a z czasem pewnie w kolejnych miastach.


Importer francuskich ciężarówek zaprasza zainteresowanych do swoich autoryzowanych serwisów, gdzie można poznać szczegółową ofertę dodatkowego wyposażenia pojazdów, zgodnego z regulacjami obowiązującymi we Wiedniu i ustanowionymi dla Londynu.

Wiedeń

Od 1 kwietnia 2020 roku na terenie aglomeracji wiedeńskiej obowiązuje zakaz poruszania się ciężarówek i ciągników siodłowych o DMC powyżej 7,5 tony, pozbawionych elektronicznego asystenta skrętu w prawo. Austriacki parlament wprowadził w życie rozporządzenie, które umożliwia organom administracyjnym w poszczególnych regionach i miejscowościach wprowadzenie częściowego lub całkowitego zakazu wjazdu dla ciężarówek powyżej 7,5 tony, które nie posiadają na pokładzie monitora tzw. martwego pola.


Naruszenie zarządzenia jest zagrożone karą administracyjną w wysokości do 5000 euro. W przypadku braku możliwości pobrania kwoty pieniężnej przewidziano karę pozbawienia wolności do 6 tygodni.

Londyn

Ograniczenia w Londynie miały obowiązywać od 26 października ubiegłego roku, ale w związku z Covid-19 ich wprowadzenie zostało przesunięte na 1 marca 2021 r. Zgodnie z nowym standardem bezpośredniej widoczności (Standard Direct Vision, w skrócie DSV), wszystkie pojazdy ciężarowe o DMC powyżej 12 ton będą wymagały pozwolenia na wjazd do aglomeracji, tzw. Wielkiego Londynu (stolica i 32 otaczające ją gminy). Pozyskanie zezwolenia na wjazd umożliwia tzw. certyfikat widoczności przyznany pojazdowi.


DSV to standard bezpieczeństwa egzekwowany przez firmę Transport of London (TFL), wyrażany w gwiazdkach (w skali 0-5), które obrazują to, co kierowca jest w stanie zobaczyć ze swojego miejsca w kabinie. Samochody niespełniające minimalnego wymogu jednej gwiazdki muszą zostać doposażone w dodatkowe urządzenia bezpieczeństwa.

W pierwszym okresie obowiązywania nowej regulacji wystarczy, że pojazd uzyska jedną gwiazdkę, jednak w 2024 r. minimalne wymagania wzrosną do poziomu 3 gwiazdek. Pozwolenia na wjazd udzielane dla pojazdów sklasyfikowanych jako jedno- lub dwugwiazdkowe stracą ważność w październiku 2024. Trzeba będzie ponownie się o nie ubiegać, zgodnie z progresywnymi warunkami bezpieczeństwa (będą ważne przez 10 lat). Zezwolenia dla pojazdów, które otrzymają 3/4/5 gwiazdek będą obowiązywać również 10 lat od złożenia wniosku.


Zezwolenie jest bezpłatne i nie ma obowiązku oznaczania pojazdu. Aby o nie wystąpić, należy pobrać formularz zgłoszeniowy TFL w internecie. We wniosku muszą znajdować się m.in. zdjęcia przodu, tyłu i boku pojazdu. W ciągu 28 dni przewoźnik otrzyma informację o udzieleniu pozwolenia lub odmowie.

Kamery automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych (ANPR) będą identyfikować pojazdy, które zostaną sprawdzone w bazie danych zezwoleń TFL. W przypadku wykrycia braku zezwolenia właściciel pojazdu może zostać ukarany mandatem w wysokości 550 funtów, a kierowca – 130 funtów, nawet jeżeli pojazd jest sklasyfikowany jako pięciogwiazdkowy.

Więcej na direct vision in heavy goods

Sygnalizator kierunkowskazów

Z londyńskim Direct Vision Standard jest zgodny m.in. sygnalizator kierunkowskazów, który ma na celu ostrzeganie niechronionych użytkowników dróg (piesi, rowerzyści), że pojazd za chwilę skręci. System bbs-TI firmy Brigade Electronics jest instalowany na boku samochodu od strony krawędzi jezdni i zsynchronizowany ze światłami kierunkowskazów. Urządzenie wysyłające ostrzegawczy sygnał dźwiękowy może zostać zamontowane na dowolnym boku pojazdu i sygnalizować zamiar skręcania w prawo lub lewo.

Nowy system wykorzystuje technologię szerokopasmową White Sound firmy Brigade, która umożliwia natychmiastowe rozpoznanie przez pieszego lub rowerzystę kierunku, z którego pochodzi dźwięk. White Sound jest bardziej delikatny dla ucha niż konwencjonalne alarmy dźwiękowe, szybko się rozprasza i można go usłyszeć tylko w strefie zagrożenia, co eliminuje niepotrzebny hałas. Istnieje możliwość aktywacji sygnalizatora poniżej wyznaczonej prędkości jazdy, a także jego wyciszenia podczas pracy w godzinach nocnych (opcja).

Źródła: Renault Trucks, Brigade Electronics
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels