Współpraca obu firm nie ogranicza się do sprzedaży pojazdów i zarządzania obsługą klienta. Gartner świadczy również usługi logistyczne i spedycyjne dla spółki MAN Truck & Bus. Ponad 80% floty austriackiego operatora składa się z pojazdów marki z lwem. Od 2018 roku do teraz MAN Austria dostarczył przewoźnikowi łącznie ponad 2300 pojazdów.
Pojazdy dla Gartnera zostaną wyposażone w układ napędowy PowerLion. Jego sercem jest nowy, 13-litrowy, rzędowy, sześciocylindrowy silnik D30, opracowany w ramach TRATON GROUP, który oferuje niespotykaną dotąd wydajność, osiągając sprawność ponad 50%. W połączeniu z nową skrzynią biegów TipMatic 14 oraz ulepszoną aerodynamiką, ciągniki siodłowe TGX z roku modelowego 2025 oferują do 5% oszczędności paliwa i emisji CO₂ w porównaniu z ekonomicznymi poprzednikami z silnikiem D26. Dzięki szerokiemu zakresowi mocy od 380 do 560 KM (2100 do 2800 Nm) pojazdy wyposażone w jednostkę D30 doskonale radzą sobie w różnych warunkach eksploatacji.

Źródło: MAN Truck & Bus