Dzięki 750 dodatkowym miejscom parkingowym liczba przejechanych kilometrów w ramach przewozów lokalnych może zostać zmniejszona o około 200 000 km rocznie, czyli aż o 80%. Znacznie zmniejszy to obciążenie lokalnego ruchu, a także obniży emisję CO2 z naszego wewnętrznego transportu, co pozwoli zmniejszyć emisję o około 150 ton CO2 rocznie mówi Christian Glebe, dyrektor zakładu.Jednym z kluczowych celów tej inwestycji jest zmniejszenie emisji spalin w regionie. Dzięki zmniejszeniu liczby przejazdów między zewnętrznymi parkingami a zakładem, przewoźnicy będą mogli ograniczyć czas spędzany na drodze, co przełoży się na mniejsze zużycie paliwa oraz zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. Schmitz Cargobull planuje także zmniejszenie liczby wynajmowanych miejsc parkingowych w pobliżu zakładu. Z dotychczasowych ponad 20 miejsc na zewnętrznych parkingach, pozostanie tylko 10, a wszystkie będą znajdować się w bezpośrednim sąsiedztwie zakładu, z najdalszym parkingiem oddalonym o zaledwie 6 km.
Inwestycje w poprawę infrastruktury są odpowiedzią na rosnące potrzeby branży transportowej, która zmaga się z problemem niedoboru miejsc parkingowych oraz koniecznością zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych. Schmitz Cargobull, wychodząc naprzeciw tym wyzwaniom, inwestuje w rozwiązania, które będą miały pozytywny wpływ na środowisko oraz efektywność operacyjną w dłuższej perspektywie.
Źródło: Schmitz Cargobul