W porównaniu z paliwami kopalnymi ilość gazów cieplarnianych emitowanych przy spalaniu HVO100 jest mniejsza nawet o 90%. Mniejsza jest także lokalna emisja tlenków azotu i tlenków siarki oraz cząstek stałych. Paliwo „Shell Renewable Diesel” otrzymywane jest w procesie uwodornienia i izomeryzacji surowców odnawialnych. Jest zgodne z europejską normą EN15940 dotyczącą parafinowego oleju napędowego (XTL). W sieci stacji paliw Shell bezobsługowa stacja w Turyngii jest jedną z najważniejszych w kraju dla ruchu pojazdów komercyjnych. Stacja znajduje się przy autostradzie A9, Hermsdorfer Höhe 9, bezpośrednio przed skrzyżowaniu Hermsdorfer Kreuz.
Oprócz Niemiec, Shell oferuje paliwo parafinowe także w Belgii, Finlandii, Holandii, Norwegii i Szwecji. W nadchodzących miesiącach spółka chce wprowadzić „Shell Renewable Diesel” na kolejnych stacjach w Niemczech i Austrii. Ponadto paliwo to można już dziś kupić, np. na stacjach benzynowych u partnerów marki Shell i partnerów handlowych. Oznacza to, że można go również stosować w autobusach, pojazdach rolniczych lub pojazdach i maszynach budowlanych.
Celem koncernu Shell jest osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych do roku 2050. Firma znacząco inwestuje w produkty i oferty o niskiej zawartości CO₂ i wolne od emisji CO₂, takie jak ekologiczny wodór, energia wiatrowa i słoneczna, biopaliwa oraz rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Oferta dla sektorów, w których dekarbonizacja jest utrudniona, takich jak budownictwo, żegluga czy sektor transportu, obejmuje paliwa Shell Renewable Diesel, Shell FuelSave Diesel, Shell GTL Fuel, Shell LNG (i coraz częściej Shell Bio-LNG) oraz punkty ładowania pojazdów elektrycznych.
Źródło: Shell
grafika poglądowa
Utworzona: 2025-01-29