W jego opinii przyszłość bezemisyjnego transportu zależy również od sposobów jego finansowania oraz zachęt w postaci systemu dopłat czy subwencji. Tymczasem - jak podał - część krajów Unii Europejskiej, które stosowały system zachęt w postaci dopłat i subwencji do zakupu „elektryka”, nagle, bez istotnej przyczyny, z niego zrezygnowały.
Jeżeli dostępne są dopłaty, subwencje, należy utrzymać je przynajmniej przez rok lub dwa lata, a jeżeli mają zostać zlikwidowane, niech to się dzieje stopniowo poprzez zmniejszanie ich ilości czy wartości - a nie z dnia na dzień, ponieważ to nikomu nie służy podkreślił Harald van Meel.Volkswagen Financial Services oferuje klientom indywidualnym, firmowym oraz flotowym gotowe rozwiązania w postaci leasingu dla klientów prywatnych, firm oraz klientów flotowych. W opinii van Meela korzystnym rozwiązaniem jest leasing, ponieważ obniża cenę zakupu samochodu elektrycznego z przeciętnie 60-70 tys. euro jednorazowo do 500-700 euro miesięcznie, a umowa leasingowa dodatkowo pokrywa część kosztów utrzymania pojazdu.
Nie chodzi tylko o finansowanie zakupu, ale także o usługi serwisowe, ubezpieczenie, wymianę opon, tak więc jest to kompletny produkt. Ale ponieważ mówimy o elektromobilności, oferujemy również karty ładowania, aby ładowanie samochodu elektrycznego mogło odbywać się na koszt firmy wskazał Harald van Meel.Źródło informacji: PAP MediaRoom
grafika poglądowa