W skład floty Targor-Truck wchodzi 300 ciężarówek własnych (z czego 150 z napędem gazowym) oraz 400 pojazdów podwykonawców. W ciągu najbliższych kilku miesięcy liczebność ekologicznego taboru zwiększy się do 150 samochodów ciężarowych. Firma zamówiła ciągniki siodłowe marki IVECO z napędem gazowym oraz zapowiada dalsze inwestycje w ekologiczne zestawy ciężarowe, w których wykorzystuje też niskoemisyjne naczepy Berger.
Sukcesywnie od kilku lat wymieniamy flotę własną na nisko- i zeroemisyjne pojazdy. To odpowiedź na wymagania rynku i naszych klientów, do grona których należą duże i średnie przedsiębiorstwa, również zobligowane do dekarbonizacji swoich procesów produkcyjnych i logistycznychPrzewoźnik potwierdza dążenie do dekarbonizacji audytami Ecovadis oraz Supplier Assurance, wdrażając mechanizmy kontroli weryfikacji zgodności w swoim łańcuchu dostaw (przy wykorzystaniu najnowszego SAQ 5.0 dla przemysłu motoryzacyjnego). Wyniki tych audytów są udostępniane klientom. Firma posiada też certyfikaty od dostawców paliw LNG/BioLNG, potwierdzające 100% redukcji emisji CO2 we flocie napędzanej ekologicznym paliwem.
mówi Agnieszka Wierzbowska, dyrektor zarządzająca Targor-Truck.
Nie boimy się poddawać audytom, bo dzięki nim możemy udowodnić naszym klientom ekologiczność naszej floty i faktyczną redukcję emisji CO2 w pojazdach. To ważne, zwłaszcza w kontekście restrykcyjnych wymogów unijnych w zakresie dążenia do całkowicie zrównoważonego transportu towarówTargor-Truck wykonuje usługi krajowego i międzynarodowego transportu drogowego towarów. Przewozi różne ładunki, m.in. produkty FMCG i automotive, meble, papier, opony, a także gaz LNG cysternami kriogenicznymi. Pojazdy firmy docierają do takich krajów jak Włochy, Hiszpania, Francja, Belgia, Holandia, Niemcy, Słowenia, Austria, Węgry, Czechy, Słowacja i Szwajcaria. Europejska sieć dystrybucyjna paliw alternatywnych stale się powiększa, dzięki czemu coraz łatwiej jest planować trasy i tankowanie paliwa gazowego na długich dystansach. Do krajów z dostępnością stacji BioLNG dołączyły niedawno Polska, Czechy i Słowacja.
podkreśla Agnieszka Wierzbowska.
Źródło: Targor-Truck