Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Niderlandy nie odpuszczają i walczą o miejsca parkingowe dla ciężarówek

Utworzona: 2024-10-12


FNV Transport and Logistics apeluje do rządu o zapewnienie wystarczającej liczby przyzwoitych miejsc parkingowych dla kierowców zawodowych. W ostatnich latach sporo ich zniknęło, co oznacza, że ​​kierowcy nie mogą znaleźć miejsca, jeśli chcą lub muszą odpocząć. FNV uważa, że ​​to powinno się zmienić.

Nie możemy i nie powinniśmy zmuszać kierowców do kontynuowania jazdy tylko dlatego, że nie ma wystarczającej liczby przyzwoitych miejsc parkingowych. To nie tylko sprzeczne z przepisami, ale także niezwykle niebezpieczne mówi Femke Janssen z FNV.

Grzywna i rejestr karny

FNV zwraca uwagę, że coraz więcej kierowców z kraju i zagranicy decyduje się na parkowanie ciężarówek w niedozwolonych miejscach. Opisuje historię pewnego kierowcy z Dordrechtu, który niedawno stanął przed takim wyborem. 23 marca 2023 roku mężczyzna został ukarany grzywną w wysokości 500 euro za parkowanie w niedozwolonym miejscu. Kara została nałożona przez sędziego, a co gorsza, kierowca został również wpisany do rejestru karnego za parkowanie w obszarze zabudowanym z substancjami niebezpiecznymi. Wszystko przez to, że po prostu nie było odpowiedniego miejsca parkingowego. Sędzia uznał kierowcę za winnego, bo prawo jest prawem. FNV jest rozczarowana orzeczeniem.

Rozumiemy, że wymiar sprawiedliwości musi przestrzegać prawa. Jeśli jednak polityka uniemożliwia to, może to być bardzo wątpliwe. Gdyby było wystarczająco dużo miejsc parkingowych, kierowca mógłby po prostu tam zaparkować i nie byłoby w związku z tym żadnego naruszenia ani nawet przestępstwa. Był natomiast niemal zmuszony jechać dalej, zmęczony i przekroczył limit w ciężarówce. To również nie jest pożądane powiedział Janssen.

Polityczne posunięcie

Według FNV, teraz wszystko zależy od polityki. Potrzebne jest strukturalne rozwiązanie tego problemu. Po prostu powinno być więcej miejsc parkingowych dla zawodowych kierowców. Firmy transportowe również muszą wziąć na siebie odpowiedzialność. Na przykład, podróże powinny być planowane w taki sposób, aby kierowcy nie byli kuszeni do parkowania w niebezpieczny sposób lub naruszania przepisów dotyczących czasu prowadzenia pojazdów i odpoczynku.

Źródło: FNV Transport and Logistics
grafika poglądowa
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LINK Sp. z o.o.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels