Pierwszy korytarz ładowania we Francji
Ta sieć między Lyonem a Paryżem, w obu kierunkach, jest doskonale dostosowana do obecnych wymagań dotyczących zasięgu pojazdów ciężarowych. Wszystkie stacje można modernizować i wstępnie wyposażyć, dzięki czemu można dodawać nowe punkty ładowania lub zwiększać ich moc.Celem projektu jest zapewnienie przewoźników, że mogą przejść na e-ciężarówki na długich trasach, dzięki potężnej i niezawodnej sieci, która przyspieszy dekarbonizację transportu towarowego. Utworzona w ten sposób sieć znacząco przyczyni się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych z transportu towarowego, sektora, który obecnie ma bardzo duży wpływ na środowisko: pojazdy ciężarowe odpowiadają za 40% emisji związanych z transportem we Francji. Wspieranie elektryfikacji transportu ciężarowego jest zatem istotnym elementem dekarbonizacji. Szacuje się, że korytarz ten umożliwi uniknięcie emisji 40 000 ton CO2 w ciągu ponad 10 lat oraz wyeliminowanie emisji drobnych cząstek stałych i NOx związanych z silnikami spalinowymi.
Krajowe i europejskie ambicje w zakresie elektryfikacji transportu ciężkiego
Docelowo ambicją ENGIE Vianeo jest stworzenie prawdziwie krajowej sieci punktów ładowania elektrycznego dla pojazdów ciężarowych poprzez powielenie korytarza Lyon-Paryż na wszystkich głównych trasach autostradowych we Francji. Ponadto wkrótce dostępny będzie system rezerwacji miejsc ładowania dla kierowców samochodów ciężarowych, umożliwiający przewoźnikom jak najlepsze planowanie podróży i skrócenie czasu oczekiwania w punktach ładowania. Ponieważ ciężarówki nie zatrzymują się na granicach, ambicją ENGIE Vianeo jest stworzenie ogólnoeuropejskich korytarzy dla ciężarówek elektrycznych z tymi krajami, których granice z Francją stanowią główne punkty przekraczania dla ruchu ciężarowego.Źródło: ENGIE Vianeo