Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Łączy w sobie długość Kangoo, zwinność Clio i ładowność Trafica

Utworzona: 2024-09-22


Renault Estafette Concept został zaprojektowany z myślą o dystrybucji towarów w miastach. Ten kompaktowy, a jednocześnie przestronny, elektryczny van łączy w sobie długość modelu Kangoo w odmianie L2, zwinność Clio i ładowność Trafica w wersji L1H2.

Rozwój handlu elektronicznego doprowadził do ogromnego wzrostu popytu na usługi transportu drogowego. Jednocześnie w centrach miast wchodzą w życie restrykcyjne ograniczenia ruchu, zmierzające do poprawy jakości powietrza, a dostawcy i handlowcy zdają sobie sprawę z tego, że ich potrzeby związane z dostarczaniem towarów do klientów wkrótce przerosną możliwości konwencjonalnych vanów. Dlatego Grupa Renault wykorzystała nową platformę FlexEVan, opracowaną we współpracy z partnerami z Flexis (niezależna firma założona przez Renault Group, Volvo Group i CMA CGM Group), aby stworzyć swoją wizję lekkiego, kompaktowego pojazdu użytkowego – 65 lat po tym, jak model Estafette zrewolucjonizował ten segment vanów. Pojazd daje wyobrażenie o tym, w jaki sposób Flexis podejmie wyzwania w zakresie transformacji energetycznej i logistyki ostatniego kilometra.


Auto powstało w oparciu o architekturę SDV, czyli wiele jego funkcji jest definiowana programowo. Architektura SDV odgrywa zasadniczą rolę w zwiększaniu wydajności i opłacalności użytkowania pojazdów nowej generacji. Umożliwia również aktualizacje w czasie rzeczywistym i konserwację predykcyjną. Najprościej rzecz ujmuąc, pomaga obniżyć koszty użytkowania o około 30%.


Nowy Estafette 4.0 to pierwszy model wyposażony w elektryczną platformę FlexEVan opracowaną przez firmę Ampere. Specyfikacje techniczne uwzględniają oczekiwania i opinie użytkowników tego typu pojazdów, a dwa główne cele producenta to zapewnienie bezpieczeństwa kierowcom i towarom oraz możliwość szybkiego załadunku i rozładunku.


Estafette Concept ma znacznie więcej wspólnego z modelem z 1959 roku niż tylko okrągłe reflektory. Oba pojazdy są zarówno innowacyjne, jak i praktyczne. Oryginalny Estafette był pierwszym samochodem marki Renault, w którym układ napędowy — silnik i skrzynia biegów — umieszczono z przodu, aby udostępnić całą przestrzeń z tyłu na ładunek. Oba modele zostały zaprojektowane, aby ułatwić życie kierowcom pracującym w dystrybucji oraz sprzedawcom detalicznym i oba są niezwykle kompaktowe – przestronne w środku, a jednocześnie łatwe do parkowania. Oba mają dwoje drzwi przesuwnych, co zapewnia wygodę i bezpieczeństwo użytkowania. I oba zostały zaprojektowane dla konkretnych odbiorców przy ich udziale. W 1959 roku Renault wprowadził na rynek Estafette, organizując ogólnokrajowy turniej dla dostawców. Koncepcyjne auto o tej samej nazwie ma wejść do produkcji seryjnej za dwa lata.


Źródło: Renault, YouTube
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Księgowy online


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels