
Auto powstało w oparciu o architekturę SDV, czyli wiele jego funkcji jest definiowana programowo. Architektura SDV odgrywa zasadniczą rolę w zwiększaniu wydajności i opłacalności użytkowania pojazdów nowej generacji. Umożliwia również aktualizacje w czasie rzeczywistym i konserwację predykcyjną. Najprościej rzecz ujmuąc, pomaga obniżyć koszty użytkowania o około 30%.

Nowy Estafette 4.0 to pierwszy model wyposażony w elektryczną platformę FlexEVan opracowaną przez firmę Ampere. Specyfikacje techniczne uwzględniają oczekiwania i opinie użytkowników tego typu pojazdów, a dwa główne cele producenta to zapewnienie bezpieczeństwa kierowcom i towarom oraz możliwość szybkiego załadunku i rozładunku.

Estafette Concept ma znacznie więcej wspólnego z modelem z 1959 roku niż tylko okrągłe reflektory. Oba pojazdy są zarówno innowacyjne, jak i praktyczne. Oryginalny Estafette był pierwszym samochodem marki Renault, w którym układ napędowy — silnik i skrzynia biegów — umieszczono z przodu, aby udostępnić całą przestrzeń z tyłu na ładunek. Oba modele zostały zaprojektowane, aby ułatwić życie kierowcom pracującym w dystrybucji oraz sprzedawcom detalicznym i oba są niezwykle kompaktowe – przestronne w środku, a jednocześnie łatwe do parkowania. Oba mają dwoje drzwi przesuwnych, co zapewnia wygodę i bezpieczeństwo użytkowania. I oba zostały zaprojektowane dla konkretnych odbiorców przy ich udziale. W 1959 roku Renault wprowadził na rynek Estafette, organizując ogólnokrajowy turniej dla dostawców. Koncepcyjne auto o tej samej nazwie ma wejść do produkcji seryjnej za dwa lata.
Źródło: Renault, YouTube