Fundusze programu SuperTruck Charge będą przyznawane na realizację innowacyjnych i powtarzalnych rozwiązań wspierających eksploatację pojazdów elektrycznych średniej i dużej ładowności (MHDV), przyspieszających wdrażanie infrastruktury ładowania i redukujących emisję gazów cieplarnianych.
Niedawno Stany Zjednoczone podpisały protokół ustaleń Drive to Zero, który stawia sobie za cel, aby do 2030 roku 30% wszystkich nowo sprzedawanych pojazdów MHDV było bezemisyjnymi, a do roku 2040 nastąpiło całkowite przejście na flotę o zerowej emisji. Dalsze badania, rozwój i demonstracja instalacji ładowania o dużej wydajności i mocy będą miały kluczowe znaczenie dla osiągnięcia tych celów. Jednocześnie ważne jest, aby proponowane rozwiązania zapewniały interoperacyjność sprzętu, łagodziły wpływ stacji na sieć energetyczną, zwiększały jej odporność i niezawodność oraz przyczyniały się do obniżania stawek za energię elektryczną.
Urząd ds. Technologii Pojazdów (VTO) Departamentu Energii zamierza przyznać od dwóch do trzech kontraktów w ramach programu SuperTruck Charge, każdy w wysokości od 24 do 36 mln dolarów. Wnioskodawcy muszą opisać, w jaki sposób oczekiwane cele zostaną uwzględnione w projekcie.
Źródło: Departament Energii Stanów Zjednoczonych
Utworzona: 2024-10-15