Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Wodorowy MAN uhonorowany nagrodą Truck Innovation Award 2025

Utworzona: 2024-09-20


To trzecia nagroda Truck Innovation Award w dorobku niemieckiego producenta.

Napędzany wodorem model MAN hTGX zdobył nagrodę w konkursie Truck Innovation Award 2025, którą odebrał Dr Frederik Zohm, członek zarządu ds. badań i rozwoju w MAN Truck & Bus podczas targów IAA w Hanowerze. MAN Truck & Bus to pierwszy europejski producent ciężarówek, który uruchomi małą serię pojazdów z napędem wodorowym.

To trzecia nagroda Truck Innovation Award w dorobku niemieckiego producenta. W tym roku firma została już nagrodzona za swoje projekty badawczo-rozwojowe w dziedzinie autonomicznej jazdy ANITA i ATLAS-L4. W roku 2019 roku jury konkursu przyznało nagrodę za zautomatyzowany pojazd ochrony placu budowy AFAS.

Podczas testu drogowego w Saalfelden w Austrii dziennikarze konkursu chwalili osiągi i prowadzenie modelu hTGX, które w niczym nie ustępują osiągom i jakości prowadzenia wersji z silnikiem wysokoprężnym. Ten model jest napędzany 16,8-litrowym sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wodorowym MAN H4576. Jury doceniło również prawie zerowy ślad węglowy pojazdu, zasięg wynoszący około 600 kilometrów, który zapewnia 56-kilogramowy zbiornik wodoru pod ciśnieniem 700 barów, oraz uproszczony system oczyszczania spalin.

Około 200 sztuk z niskoseryjnej produkcji ma trafić do klientów w Niemczech, Holandii, Norwegii, Islandii i wybranych krajach pozaeuropejskich już w 2025 roku. MAN hTGX jest przeznaczony do specjalnych zastosowań, takich jak transportu ciężkich ładunków w budownictwie, transport cystern lub transport drewna. Pojazd może stanowić alternatywę dla akumulatorowych ciężarówek elektrycznych obszarach bez odpowiedniej infrastruktury ładowania lub na rynkach, na których dostępna jest już wystarczająca ilość wodoru.

MAN hTGX będzie dostępny w układzie osi 6x2 i 6x4, co umożliwi dużą ładowność i maksymalny zasięg do 600 kilometrów. Silnik spalinowy H45 na wodór jest oparty na sprawdzonej jednostce wysokoprężnej D38 i będzie produkowany w fabryce silników i akumulatorów w Norymberdze.

Źródło: MAN Truck & Bus Polska
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Księgowy online


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels