Łódź została wybrana jako lokalizacja tzw. superhubu dla transportów drobnicowych, co oznacza, że będzie ona stanowić punkt przeładunkowy znacznego wolumenu drobnicowego, zarówno importowego, jak i eksportowego.
Niezwykle istotne było dla nas dopasowanie standardu obiektu do założeń związanych z rozwojem produktu drobnicowego poprzez zwiększenie powierzchni i liczby docków przeładunkowych. Przyjęte rozwiązania pozwolą na sprawniejsze prowadzenie operacji przeładunkowych, poprawiając jednocześnie warunki wykonywania zadań przez pracowników mówi Aristoteleis Liadis, Director, Road International BENELUKI, FEP&EAST.Centrum logistyczne DSV w Łodzi będzie miało łączną powierzchnię ponad 26 tys. mkw. i będzie łączyło 3 funkcje: biurową (1.956 mkw.), klasycznego magazynu multiklienckiego (23.707 mkw.) oraz terminala przeładunkowego (5.679 mkw.). Część przeładunkowa zostanie wyposażona w 32 doki dla pojazdów ciężarowych, w tym w dodatkową bramę na poziomie +0.
Zgodnie z naszymi szacunkami, dzięki tak dużym rozmiarom części magazynowej, będziemy mogli obsłużyć nawet o 40 proc. więcej przesyłek międzynarodowych i krajowych, niż ma to miejsce dziś. Spodziewamy się, że dzięki znakomitej lokalizacji Łodzi na mapie Polski, świetnym połączeniom drogowym z najważniejszymi miastami w kraju oraz szlakami międzynarodowymi nowy obiekt multibrandowy doskonale wpisze się w potrzeby rynku przewozowego. Nowy magazyn, w którym wykorzystamy najnowsze technologie, zaoferuje przyszłym klientom wyjątkową jakość i standard realizacji usług magazynowych opowiada Aristoteleis Liadis.DSV zakłada, że prace budowlane rozpoczną się już w styczniu 2025 roku, a spodziewany termin rozpoczęcia operacji logistycznych to czwarty kwartał 2025 roku. Generalnym wykonawcą projektu została firma Rexbud.
Źródło: DSV – Global Transport and Logistics