Ten test po raz kolejny dowodzi, że MAN opracował i wprowadził na rynek znakomity produkt. Oprócz funkcji opisanych w teście, MAN eTGX, a także MAN eTGS, zostały wysoko ocenione za modułową konfigurację akumulatorów, która umożliwia wybór od 3 do 6 zestawów akumulatorów. Dzięki temu, klienci mogą wybrać optymalną konfigurację pojazdu pod względem zasięgu, ładowności i czasu ładowania dla każdego zastosowania - od dostaw w obrębie miasta, po regionalne dostawy materiałów budowlanych i transport dalekobieżny powiedział Friedrich Baumann, członek zarządu MAN Truck & Bus SE, odpowiedzialny za sprzedaż i rozwiązania dla klientów.
Rozszerzona oferta e-ciężarówek
Elektryczne ciężarówki MAN zapewniają również duży wybór jeśli chodzi o parametry nadwozia: nowe wersje podwozia można w dużym stopniu dostosować do indywidualnych potrzeb, wybierając różne rozstawy osi, wersje kabin, moc silnika, pozycje połączeń załadunkowych i wiele innych typowych dla branży cech. Dzięki temu możliwe jest stworzenie ponad miliona konfigurowalnych wariantów!Magazyn „Trucker” przetestował niskopodłogowy ciągnik siodłowy do transportu dalekobieżnego z siodłem umieszczonym na wysokości 950 mm, które umożliwia transport naczep o dużej pojemności o wysokości wewnętrznej 3 metrów. Dzięki kompaktowemu rozstawowi osi wynoszącemu 3750 mm testowany eTGX jest wyposażony w 6 akumulatorów niklowo-manganowo-kobaltowych o łącznej pojemności 534 kWh. Pojazd jest wyposażony w automatyczną 4-biegową przekładnię, która przekazuje moc 330 kW i 1150 Nm momentu obrotowego z silnika elektrycznego na tylną oś.
Dzięki kompleksowym usługom doradczym eMobility Consulting MAN wspiera klientów jeszcze przed zakupem nowego eTrucka. Oprócz pomocy w wyborze najbardziej odpowiedniego pojazdu, usługi doradcze obejmują również uwzględnienie specyficznych dla klienta warunków eksploatacji, w tym optymalizację kosztów, analizę trasy, optymalizację floty oraz wymaganej infrastruktury ładowania.
Pod koniec testu dziennikarze „Trucker” omówili również najbardziej palący problem dotyczący akumulatorowych ciężarówek elektrycznych, kierując następujący wniosek do decydentów politycznych w Niemczech i Europie: „Ciężarówki już są, ale nadal brakuje ogólnokrajowej infrastruktury ładowania”.
Źródło: MAN Truck & Bus