Green Gantry ma nie tylko dodatni bilans CO2, ale także taką samą nośność jak bramownica stalowa. Ponadto spełnia wszystkie odpowiednie europejskie normy i standardy, dzięki czemu jest równie bezpieczna w użytkowaniu, jak i konserwacji, a po okresie użytkowania wynoszącym co najmniej 20 lat można ją zdemontować i ponownie wykorzystać bez powodowania dodatkowych zanieczyszczeń wyjaśnia Michael Weber, dyrektor sprzedaży na region EMENA w Kapsch TrafficCom.Główne elementy nośne, a co za tym idzie większość konstrukcji nowej bramownicy, wykonano z klejonego i laminowanego drewna świerkowego. Do wykonania warstwy zewnętrznej użyto odpornego na warunki atmosferyczne drewna modrzewiowego, które w przypadku uszkodzeń można łatwo naprawić. Prefabrykowana konstrukcja drewniana została ukończona i dostarczona na plac budowy przez grupę HASSLACHER. Montażem bramownicy na autostradzie kierowała spółka ASFINAG wraz ze specjalistą ds. technologii ruchu drogowego - firmą Forster. Ze względu na wysoki stopień prefabrykacji montaż trwał tylko jeden dzień. Energia elektryczna do obsługi urządzeń poboru opłat pochodzi z systemu fotowoltaicznego. Aby zapewnić funkcjonowanie systemu przy złej pogodzie i w nocy, zamontowano także system akumulatorów do magazynowania energii słonecznej.
Źródło: Kapsch TrafficCom