Sytuacja na A-70 nie może czekać. Potrzebowaliśmy szybkiego rozwiązania. Ogólnie rzecz biorąc, mniej pojazdów, a w szczególności znacznie mniej ciężarówek zmniejszy zatory, poprawi bezpieczeństwo na drogach, zmniejszy liczbę wypadków i, co bardzo ważne, zmniejszy emisję gazów cieplarnianych powiedział Óscar Puente.
W ciągu 3 miesięcy trwania pilotażu okaże się, czy obwodnica Alicante AP-7, sprawdzi się jako alternatywa dla autostrady A-70, zwłaszcza dla ruchu tranzytowego. W tym miejscu należy zaznaczyć, że o ile na autostradzie A-70 natężenie ruchu jest bardzo duże, co niekorzystnie wpływa na bezpieczeństwo ruchu drogowego i emisję zanieczyszczeń, o tyle płatna obwodnica Alicante jest wyraźnie niewykorzystana, a średnim natężenie ruchu wynosi około 5000 pojazdów dziennie, z czego jedynie 6,8% to pojazdy ciężarowe. AP-7 ma około 33,2 km.