Europa postawiła sobie za cel zmniejszenie o 90% emisji pochodzących z ciężkich pojazdów użytkowych do 2040 roku. Kluczem do jego osiągnięcia jest elektromobilność. Inwestujemy intensywnie w infrastrukturę dla elektrycznego transportu ciężarowego, aby wyznaczyć kierunek dla zrównoważonej logistyki i ekologicznych łańcuchów dostaw. Niemal wszyscy główni producenci koncentrują obecnie swoje cele rozwojowe na elektromobilności. Aby dokonać ostatecznego przełomu, potrzebujemy wysokowydajnej infrastruktury ładowania zaprojektowanej na skalę europejską. Cieszymy się, że wspólnie z firmą MAN możemy być liderem w tej dziedzinie powiedział Leonhard Birnbaum, dyrektor generalny E.ON.
Aby transformacja mobilności zakończyła się sukcesem, potrzebujemy w Europie około 50 000 punktów ładowania dla ciężkich pojazdów użytkowych do 2030 roku. Jako producent elektrycznych ciężarówek oczywiście wnosimy w to swój wkład. Cieszę się, że E.ON jest naszym silnym partnerem w elektryfikacji punktów serwisowych MAN. W ten sposób kładziemy kolejny kamień węgielny pod publiczną sieć ładowania. Nadal jednak pilnie potrzebujemy wsparcia ze strony polityków, aby zbudować sieć na dużą skalę dodał Alexander Vlaskamp, dyrektor generalny MAN Truck & Bus.Stacje będą zlokalizowane w strategicznie wybranych bazach serwisowych MAN, przede wszystkim na obszarach przemysłowych o dużym natężeniu ruchu ciężarowego lub w pobliżu autostrad. Oznacza to, że ładowanie będzie można łatwo uwzględnić w normalnej działalności. Układ planowanych obiektów jest specjalnie dostosowany do ładowania pojazdów ciężarowych, tzn. umożliwia przejazd przez stację ładowania bez konieczności manewrowania. Tam, gdzie to możliwe, stacje powstaną na obszarach oddzielonych od serwisów producenta – z osobnymi wjazdami i wyjazdami – aby umożliwić dostęp wszystkim pojazdom niezależnie od marki pojazdu.
Stacje będą budowane w sposób modułowy. W pierwszym etapie każdy obiekt zostanie wyposażony w kilka punktów ładowania o mocy 400 kW. Dzięki temu przeciętna elektryczna ciężarówka będzie mogła doładować akumulatory do poziomu umożliwiającego pokonanie dystans do 300 km w ciągu około 45 minut. W późniejszym etapie zostaną zainstalowane ładowarki megawatowego (MCS). Pierwsze 80 stacji nowej sieci ma powstać do końca 2025 roku.
Źródło: MAN Truck & Bus