Systemy wspomagania skrętu ratują życie. Dlatego z wielkim zadowoleniem przyjmuję fakt, że są one obecnie obowiązkowym elementem wyposażenia nowo rejestrowanych ciężarówek w całej Europie. W istotny sposób poprawiają one bezpieczeństwo ruchu drogowego na naszych drogach, zwłaszcza poprzez zapobieganie wypadkom z udziałem pieszych i rowerzystów przy skręcie w prawo Minister transportu dr. Volker Wissing.Od 6 lipca 2022 r. systemy wspomagania skrętu są obowiązkowe w nowych typach pojazdów w całej Europie. W Niemczech doposażenie pojazdów ciężarowych w systemy bezpieczeństwa od lat wspierane jest w ramach krajowych programów finansowania. W okresie od stycznia 2020 r. do maja 2024 r. w ramach programu dofinansowania „Ochrona i bezpieczeństwo środowiska” o wartości około 11,6 mln euro sfinansowano około 7800 asystentów skrętu. Ponadto od stycznia 2019 r. w ramach Programu finansowania systemów wspomagania skrętu sfinansowano montaż ponad 37 000 systemów wspomagania skrętu o wartości ponad 55,3 mln euro. Niezależnie od obowiązku dotyczącego nowych pojazdów, który właśnie wszedł w życie w całej Europie, dla BMDV nadal bardzo ważne jest, aby jak największa liczba już eksploatowanych ciężarówek i autobusów została wyposażona tego typu systemy.
Źródło: BMVD