Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Belgia: zmiany w opłacie drogowej od 1 lipca

Utworzona: 2024-06-10


Od poniedziałku 1 lipca 2024 r. w Regionie Flamandzkim i Regionie Stołecznym Brukseli zaczną obowiązywać nowe taryfy opłaty drogowej zależnej od liczby przejechanych kilometrów.

Aby zachęcić firmy do ekologizacji transportu ciężarowego, Region Stołeczny Brukseli wprowadza od 1 lipca preferencyjną stawkę zerową za km dla pojazdów bezemisyjnych (ZEV), która obowiązuje już na terenie całej flamandzkiej sieci drogowej. Jednakże pojazdy ZEV muszą nadal posiadać urządzenia pokładowe (OBU). W W regionie Walońskim (Sofico) pojazdy ZEV nadal zaliczane są do kategorii emisji EURO VI.

W dniu wprowadzanie stawki preferencyjnej w Regionie Flamandzkim ani w Regionie Stołecznym Brukseli nie zostaną dodane żadne drogi ze stawką wyższą niż zero. Ponadto w Regionie Walońskim część drogi N246 w Tubize (między PK 0 a PK 1.45) została przeniesiona z sieci koncesjonowanej do sieci dróg gminnych. Tym samym na tym odcinku nie będzie już pobierana opłata kilometrowa dla samochodów ciężarowych.

Przypominamy, że taryfy za przejechane kilometry obowiązują wszystkie belgijskie i zagraniczne pojazdy ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony oraz pojazdy ciągnące naczepy kategorii N1 z kodem nadwozia BC. Oprogramowanie aktywowanych urządzeń pokładowych sześciu dostawców usług poboru opłaty kilometrowej w Belgii, tzn. Axxès, Satellic, Telepass, Toll4Europe, TotalEnergys Marketing Services i W.A.G. Payment Solutions, zostanie automatycznie zaktualizowane, aby uwzględnić nowe taryfy, które wejdą w życie 1 lipca.

Samochody ciężarowe i ciągniki siodłowe kategorii N1 z kodem nadwozia BC zarejestrowane w Belgii lub za granicą muszą mieć zawsze włączone urządzenie pokładowe podczas jazdy po drogach publicznych w na terenie całego kraju. Wysokość opłaty za kilometr na drogach płatnych zależy od trzech czynników: regionu, w którym znajduje się droga, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu oraz normy emisji spalin Euro. Opłata za kilometr została ustalona dla trzech kategorii DMC (od poand 3,5 tony do 12 ton, od ponad 12 ton do 32 ton i powyżej 32 ton) oraz siedmiu norm Euro (od najbardziej zanieczyszczającej, tj. Euro 0, do najbardziej przyjaznej środowisku, tzn. Euro 6). Im wyższa klasa Euro pojazdu i niższa DMC, tym niższa stawka za przejechany kilometr.

Wysokość stawek przedstawia poniższa tabela:
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels