Właściwe prace budowlane rozpoczną się 17 czerwca. Na liczącym 10 km odcinku pomiędzy węzłami Poznań Krzesiny a Poznań Wschód wybudowany zostanie nie tylko trzeci pas ruchu w każdym kierunku, ale również zmodernizowana zostanie nawierzchnia – będzie lepiej przystosowana do większego natężenia ruchu i bardziej wytrzymała. Ponadto zostaną zamontowane bariery ochronne oraz wybudowane nowe i rozbudowane istniejące ekrany akustyczne.
Zdajemy sobie sprawę, że najbliższe miesiące będą trudnym czasem dla wszystkich kierowców, ale realizacja tej inwestycji jest potrzebna do zapewnienia sprawnego, bezpiecznego i wygodnego przejazd naszą autostradą. Prace nad rozbudową kolejnych 10 km obwodnicy Poznania o 3 pas rozpoczęliśmy z wyprzedzeniem, tak aby zapewnić kierowcom gotową, dobrze przemyślaną i przygotowaną usługę, a realizacja tej inwestycji była dla nich jak najmniej uciążliwa mówi Sebastian Joachimiak, członek Zarządu spółki Autostrada Wielkopolska S.A.Dobudowa 3 pasa na odcinku Poznań Krzesiny – Poznań Wschód jest znacznie trudniejszym projektem pod względem technicznym niż zrealizowana rozbudowa odcinka Poznań Zachód-Poznań Krzesiny.
Jednym z naszych najważniejszych warunków było utrzymanie dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Prace zostały zaprojektowane tak, aby powodowały jak najmniej utrudnień dla kierowców, jednak nie unikniemy ich całkowicie. Przy tego rodzaju inwestycjach infrastrukturalnych budujemy nie tylko 3 pas drogi, ale także musimy zadbać o właściwe odwodnienie, elementy teletechniczne itp. Oprócz tego dwa obiekty mostowe, które znajdują się w ciągu autostrady wymagają poszerzenia i to także jest elementem kontraktu mówi Marcin Szczepański, Dyrektor techniczny Autostrady Wielkopolskiej S.A.Równolegle z realizowaną rozbudową zostaną wyremontowane istniejące jezdnie oraz przebudowana infrastruktura podziemna i naziemna. W poszczególnych etapach zaplanowano także dodatkowe prace w rejonie węzłów Poznań Wschód i Poznań Krzesiny. Ponadto zostaną poszerzone i wyremontowane dwa mosty autostradowe. W sumie podczas budowy 3 pasa na tym odcinku autostradowej obwodnicy Poznania zostanie wykonana nowa nawierzchnia o łącznej powierzchni 280 000 metrów kwadratowych. Prace podzielono na etapy i zaplanowano w taki sposób, aby mogły odbywać się bez konieczności zamykania autostrady dla kierowców.
Rozbudowa autostradowej obwodnicy Poznania o 3 pas ruchu na kolejnych 10 kilometrach, tj. między węzłami Poznań Krzesiny a Poznań Wschód ma na celu poprawę płynności ruchu oraz zapewnienie sprawnego, bezpiecznego i komfortowego przejazdu koncesyjnym odcinkiem A2. Natężenie ruchu na tym odcinku autostradowej obwodnicy Poznania przekracza 56 tysięcy pojazdów na dobę. Mając na względzie wzrost liczby pojazdów korzystających z koncesyjnego odcinka A2 oraz bieżące analizy ruchowe, Autostrada Wielkopolska rozpoczęła z wyprzedzeniem, już w 2021 roku, prace nad rozbudową kolejnych 10 km obwodnicy Poznania. Dzięki sprawnie przeprowadzonemu etapowi planowania i dokumentacji realizacja tej inwestycji będzie możliwa do końca 2025 roku.
Realizacja prac została podzielona na kilka etapów, które są ściśle związane z elementami znajdującymi się na rozbudowywanym odcinku, czyli węzłami Poznań Krzesiny oraz Poznań Wschód i znajdującymi się pomiędzy nimi Miejscami Obsługi Podróżnych (MOP). W pierwszym etapie będziemy realizować prace pomiędzy węzłem Poznań Wschód a MOP Tulce/Krzyżowniki oraz na dojazdach do węzła Poznań Krzesiny. To jest największe wyzwanie, ponieważ oba węzły to miejsca newralgiczne, dość mocno obciążone ruchem. Dlatego skupiamy się na nich w pierwszej kolejności mówi Marek Zaręba, Dyrektor kontraktu w firmie Strabag Sp. z o.o., głównego wykonawcy prac.Źródło: Autostrada Wielkopolska
grafika poglądowa