Premiera wspomnianego systemu była symbolicznym początkiem przyjaznej dla klimatu transformacji sektora pojazdów użytkowych oraz udanej elektryfikacji autobusów i ciężarówek. Ładowanie megawatowe będzie potrzebne zwłaszcza w krajowym i międzynarodowym transporcie dalekobieżnym lub punktach załadunku i rozładunku ciężarówek elektrycznych, a w przyszłości także do ładowania elektrycznych autokarów podczas wymaganej prawem przerwy w prowadzeniu pojazdu.
Nowy standard ładowania dopuszcza techniczną możliwość ładowania prądem o mocą do 3,75 MW przy natężeniu 3000 amperów (A). Po zakończeniu prac związanych z tworzeniem standardu MCS możliwe będzie ładowanie prądem o mocy powyżej 1 MW, co pozwoli znacznie skrócić czas ładowania. Dla porównania, dzisiejsze stacje ładowania w standardzie CCS, wykorzystywane przez samochody osobowe i pojazdy użytkowe, oferują maksymalną moc ładowania do 400 kW przy natężeniu 500 A. Oczekuje się, że międzynarodowy proces standaryzacji systemu MCS ma się zakończyć jeszcze w tym roku.
Należy jednak dodać, że ładowanie megawatowe wymaga dużo energii, co z kolei wiąże się z koniecznością przygotowania odpowiednio dostosowanej infrastruktury, przyłączy do sieci oraz spełnienia określonych wymogów przestrzennych.
Źródło: MAN Truck & Bus
Utworzona: 2024-03-28