Od 1 listopada pojazdy ciężarowe w Austrii muszą posiadać wyposażenie zimowe. W związku z tym policja, jak zwykle w tym okresie, prowadzi celowe kontrole drogowe. Okazało się, że w trakcie jeden z nich sprawdzono 771 ciężarówek i 15% z nich nie posiadało wyposażenia zimowego lub było ono niekompletne, co stanowi poważne wykroczenie. Pojazdy ciężarowe, które wpadną w poślizg lub utkną, stwarzają duże ryzyko i ma to także poważny wpływ na ruch i zimowy serwis ASFINAG. Warto pamiętać, że zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego to praca zespołowa. ASFINAG wykorzystuje najnowocześniejsze pojazdy i najbardziej innowacyjne rozwiązania, ale jeśli użytkownicy dróg również nie będą korzystać z obowiązkowego wyposażenia zimowego, znacząco wpłynie to na bezpieczeństwo. Dlatego od 1 listopada autobusy i ciężarówki powyżej 3,5 tony muszą posiadać odpowiednie wyposażenie zimowe. tzn. opony zimowe przynajmniej na kołach napędowych i łańcuchy śniegowe – niezależnie od tego, czy na drodze leży śnieg, czy nie. Opony zimowe mają oznaczenie „M+S”, „M.S.” lub „M & S”. W przypadku opon ciężarowych w pojazdach powyżej 3,5 tony minimalna głębokość bieżnika opon diagonalnych powinna wynosić 6 mm, w przypadku opon radialnych – 5 mm. Za brak odpowiednich opon grożą surowe kary.
Zestawienie europejskich przepisów dotyczących wyposażenia zimowego w ciężarówkach i autobusach 2023/2024.
Utworzona: 2023-11-07