Około 96% emisji gazów cieplarnianych z naszych pojazdów z silnikiem Diesla powstaje w fazie użytkowania. Z tego powodu napędy akumulatorowo-elektryczne są decydującym sposobem osiągnięcia celów w zakresie redukcji emisji CO2. Dla naszych klientów podstawowym warunkiem przejścia na pojazdy elektryczne jest dostępność ogólnokrajowej infrastruktury ładowania. Potrzebujemy szybkiej rozbudowy sieci do co najmniej 4000 ładowarek megawatowych w Niemczech i 50 tysięcy punktów ładowania o dużej mocy, w tym ładowania megawatowego, w Europie do 2030 roku. W tej sprawie liczymy na wsparcie decydentów i zaangażowanie branży energetycznejW ramach przygotowań do produkcji seryjnej nowy eTruck przeszedł kompleksowe testy, podczas których sprawdzono pracę pod obciążeniem w różnych warunkach, bezpieczeństwo eksploatacji i trwałość kluczowych zespołów ciężarówki. Pojazdy testowe przejechały setki tysięcy kilometrów na drogach publicznych, m.in. w czasie mroźnej szwedzkiej zimy, gdzie temperatura spadła do minus 40 stopni C, a ostatnio podczas ekstremalnych letnich upałów w południowej Hiszpanii, gdzie słupek rtęci pokazał plus 40 st. C. W Hiszpanii 40 ekspertów ds. rozwoju spędziło 10 tygodni – pojazdy testowe pokonały łącznie ponad 10 tys. km w dzień i w nocy, czasem w wymagającym terenie z licznymi wzniesieniami i spadkami.
powiedział dr Frederik Zohm, członek zarządu ds. badań i rozwoju w MAN Truck & Bus SE.
MAN przygotowuje 1200 handlowców w Europie w związku z rynkową premierą nowego eTrucka. Będą oferować fachowe doradztwo w sprawie zakupu elektrycznych ciężarówek (m.in. odpowiednia konfiguracja pojazdu i wskazanie możliwych zastosowań) oraz infrastruktury ładowania. Dzięki zgodności z przyszłym standardem ładowania megawatowego, eTruck dysponuje dziennym zasięgiem od 600 do 800 km, może zatem wykonywać wiele typowych zadań transportowych, także na długich dystansach.

Źródło: MAN Truck & Bus