Firma GINAF specjalizuje się w tworzeniu specjalnych i wydajnych rozwiązań transportowych opartych na pojazdach marki DAF i Mercedes-Benz, między innymi poprzez konwersję konwencjonalnego układu napędowego na zasilanie elektryczne. Dzięki współpracy z Electreon najnowszy model GINAF GE2121 (zmodyfikowany DAF XF) może być ładowany nie tylko poprzez podłączenie do konwencjonalnej stacji ale także w trybie bezprzewodowym, zarówno na biegu jałowym, jak i podczas jazdy. Electreon i GINAF są teraz gotowe do wdrożenia systemu jako rozwiązania modernizacyjnego w kolejnych ciężarówkach GINAF, opartych na podwoziu DAF lub Mercedes-Benz.
Obie firmy połączyły siły ze szwedzką REARQ, która specjalizuje się w praktykach gospodarczych o obiegu zamkniętym - w celu ponownego wykorzystania obecnych na rynku pojazdów z silnikami spalinowymi i przekształcenia ich w pojazdy elektryczne. W ten sposób partnerzy projektu chcą zwiększyć sprzedaż ciężarówek elektrycznych na rynkach skandynawskich i zająć wiodącą pozycję w dążeniu do przyszłości o zerowej emisji CO2 węgla netto.
Współpraca w ramach tego projektu ma pokazać, że możemy przyspieszyć przejście na zrównoważone rozwiązania transportowe, wdrażając technologię inteligentnego ładowania w pojazdach elektrycznych, tym samym zwiększając korzyści płynące z elektryfikacji powiedział Henrik Wallström, dyrektor generalny REARQ.Źródło: Electreon