Konwencjonalny układ hamulcowy jest nadal potrzebny, aby umożliwić całkowite zatrzymanie ciężarówki, jednak układ elektroniczny pomaga w bardziej wydajnej jeździe. Dodatkowo hamulce są mniej obciążane, co wydłuża ich żywotnośćmówi Uzair Jilani z firmy Tevva, główny inżynier ds. układów napędowych i hamulcowych.System EBS jest w stanie kontrolować mieszane hamowanie cierne z hamowaniem za pomocą silnika elektrycznego, dzięki czemu zużycie hamulców jest mniejsze. System przesyła elektronicznie sygnał z pedału hamulca do wszystkich elementów układu hamulcowego, aby skrócić czas reakcji, zrównoważyć siły hamowania oraz zapewnić łatwość hamowania i efektywne zarządzanie hamulcami. Seryjna produkcja 7,5-tonowej ciężarówki elektrycznej Tevva rozpoczęła się w tym roku w londyńskim zakładzie firmy. W przyszłości ma powstać wersja z ogniwem paliwowym przedłużającym zasięg do 570 km. Obecny model z akumulatorem o pojemności 105kWh dysponuje zasięgiem fo 227 kilometrów.
Źródło: ZF