W wyniku inwestycji powstała infrastruktura do przeładunku pełnych i pustych kontenerów oraz zakupione zostały nowoczesne urządzenia przeładunkowe. Inwestycja przyczyni się do zwiększenia zdolności przepustowych oraz efektywności intermodalnego transportu ładunków.
Cieszymy się, że na terenie należącym do InvestGDA, spółka Balticon tworzy nową jakość w obszarze rozwoju logistyki. Powstawanie kolejnych, nowoczesnych depotów kontenerowych znacząco wpływa na rozwój funkcjonowania transportu intermodalnego na Pomorzu. Ma to niebagatelne znaczenie dla miasta portowego jakim jest Gdańsk i zwiększa efektywność łańcucha dostaw. Jesteśmy pewni, że ta inwestycja i jej dalsze etapy pozytywnie wpłyną na rozwój portu, a cała przestrzeń nabierze nowego znaczenia funkcjonalnego i gospodarczego podkreśla Alan Aleksandrowicz, Prezes InvestGDA.
Plac składowo-przeładunkowy o powierzchni 6 ha jest przystosowany do obsługi 75 000 TEU rocznie oraz składowania 7700 TEU. Klienci będą mogli korzystać z połączeń intermodalnych, a także z usług dodatkowych, takich jak składowanie kontenerów oraz ich serwisowanie. W najbliższych miesiącach zostanie uruchomiony również skład celny.
Terminal Intermodalny w Porcie Gdańsk jest pierwszym terminalem Balticonu. Jego uruchomienie umożliwi nam przeładunek pełnych kontenerów i utworzenie składu celnego. Powstał dzięki ogromnej pomocy i dofinansowaniu Unii Europejskiej oraz współpracy z InvestGDA. Jego położenie na terenie najszybciej rozwijającego się portu Europy jest gwarancją sukcesu przedsięwzięcia mówi Tomasz Szmid, Prezes Zarządu BALTICON SA.
Koncepcja powstała jako odpowiedź na dynamiczny rozwój inwestycji infrastrukturalnych i rosnących przeładunków w Porcie Gdańsk. Po ukończeniu ostatniego etapu projektu, w tym ukończeniu toru dojazdowego, terminal będzie pełnił rolę w obsłudze przeładunków między transportem drogowym a kolejowym, umożliwiając szybką i efektywną wymianę ładunków.
Cieszy nas, że firmy działające na terenie Portu Gdańsk lub na jego zapleczu, tak prężnie się rozwijają. Rozwój transportu intermodalnego jest niezwykle istotny dla usprawnienia całego procesu logistycznego. Dziś transport towarów wielu produktów odbywa się w dużej mierze w kontenerach. Dzięki temu wymiana handlowa jest szybsza i tańsza. Port to bowiem naczynia połączone. Z jednej strony firmy realizujące przeładunki w relacji morskiej, z drugiej świadczące szereg usług dodatkowych, będących swego rodzaju dopełnieniem oferty. Silna baza tych firm, czyni propozycję Portu Gdańsk bardziej kompleksową mówi Łukasz Malinowski, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Źródło: BALTICON SA