Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Sankcje nałożone, a rosyjski producent ciężarówek robi swoje

Utworzona: 2023-05-25


Dział Sprzedaży poinformował, że od początku tego roku do klientów trafiło tysiąc ciągników KAMAZ-54901, flagowych modeli generacji K5.

Pomimo zaprzestania dostaw komponentów z wielu krajów na skutek sankcji, producent nie zaprzestał produkcji flagowego modelu: przed wznowieniem produkcji opartej na komponentach od nowych dostawców, co miesiąc z linii montażowej zjeżdżało 150 ciągników 54901. Do ich produkcji wykorzystano części pochodzące z magazynu.

Równolegle, w ciągu ubiegłego roku specjaliści firmy pracowali nad pozyskaniem importowanych komponentów od alternatywnych dostawców z Rosji oraz innych zaprzyjaźnionych krajów. Tylko dla ciągnika KAMAZ-54901 inżynierowie firmy musieli ponownie pozyskać dwa tysiące części. W wyniku tych działań, w lutym br. w fabryce samochodów ciężarowych powstał pierwszy egzemplarz oparty na nowych częściach, zapoczątkowujący seryjną produkcję opisywanych ciągników o ulepszonych parametrach technicznych. W tej chwili z linii montażowej zjeżdża codziennie ponad 30 takich pojazdów.

Produkcja pojazdów generacji K5 nie jest już uzależniona od dostaw komponentów z krajów, które nałożyły sankcje. Nowa wersja ciągnika charakteryzuje się, według producenta, poprawionymi parametrami. Pojazd wyposażony jest w zmodyfikowany system chłodzenia, oczyszczania spalin, układ elektryczny, system informacji pokładowej, zawieszenie kabiny oraz całej ciężarówki. Zmodyfikowano skrzynię biegów, oś napędową, układ pneumatyczny i inne podzespoły. Dzięki temu nowy model ma lepsze właściwości jezdne oraz mniejsze zużycie paliwa.

Ciągnik siodłowy KAMAZ-54901 to pierwszy model należący do generacji K5. Został wprowadzony na rynek w 2020 roku i w krótkim czasie zdobył zaufanie użytkowników. Pojazd wyposażony jest w nowy silnik KAMAZ-910.15-450 (Euro 5) o pojemności 12 litrów, mocy 450 KM i momencie obrotowym 2300 Nm. Według producenta, zastosowanie nowoczesnych, zaawansowanych technicznie rozwiązań konstrukcyjnych pozwoliło wydłużyć okres międzyobsługowy do 120 tys. km, a żywotność silnika do 1,5 mln km, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa o 10% w porównaniu z poprzednią generacją. Ciągnik jest również wyposażony w nową 12-stopniową zautomatyzowaną skrzynię biegów, która charakteryzuje się niskim poziomem hałasu, wysoką wydajnością i zmniejszonym zużyciem paliwa.

Nowa, przestronna kabina ciężarówki z płaską podłogą i dwoma miejscami do spania spełnia współczesne wymagania: podczas jej tworzenia postawiono na ergonomię, wygodę i komfort kierowcy. Kabina wyposażona jest w system multimedialny z 10-calowym ekranem dotykowym, z funkcją nawigatora, radiem, systemem komunikacji głośnomówiącej, odtwarzaczem muzyki, możliwością odtwarzania wideo w trybie online lub offline, kontrolą parametrów pojazdu, sterowaniem ogrzewania kabiny i nagrzewnicą wstępną.

Źródło: KAMAZ
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Studio Patrzałek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE