Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Naczepa-jubilatka: ćwierć wieku i 100 tysięcy sprzedanych pojazdów

Utworzona: 2023-03-29


W tym roku Profi Liner firmy Krone obchodzi swoje 25 urodziny.

W kategorii naczep z opuszczanymi burtami, które były powszechnie używane pod koniec lat 90. naczepy Krone uchodziły za wzorcowe. Jednak wymagania na rynku usług transportowych uległy szybkim zmianom: wraz ze wzrostem rynku europejskiego coraz większą rolę odgrywała logistyka ładunków paletowanych, która wymaga naczep z przesuwaną kurtyną umożliwiających załadunek z boku zamiast z tyłu, co przełożyło się na rosnącą popularność naczep kurtynowych, które zamiast burty posiadają przesuwane plandeki boczne. Odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie producent opracował własną naczepę z zasuwaną kurtyną, ale pierwszy projekt nie był wolny od wad.

Naczepa Krone z przesuwaną kurtyną była zmodyfikowaną naczepą burtową, w której po prostu usunęliśmy burty. Niestety ten zabieg miał negatywny wpływ na sztywność całej konstrukcji wspomina Uwe Sasse, dyrektor zarządzający ds. projektowania i rozwoju w firmie Krone do 2022 r.
Największy klient Krone w tamtym czasie, założyciel Krone Scandinavia, Leif Toft, napisał trzystronicowy list do dr Bernarda Krone z prośbą o gruntowne przeprojektowanie naczepy z przesuwaną kurtyną. Po zaledwie sześciu miesiącach prototyp nowej naczepy firankowej był gotowy – wiele z zastosowanych w nim innowacyjnych pomysłów można znaleźć w obecnym modelu (a teraz także u konkurencji). Należą do nich stalowa ściana czołowa, stalowe drzwi tylne z zawiasem jednoprzegubowym, podstawowa konstrukcja podwozia i sposób prowadzenia kabli. Od samego początku projektanci zastosowali konstrukcję modułową. Kolejną cechą jakościową, którą Krone jako pierwszy producent na świecie wprowadził w 1997 roku, był proces malowania kataforetycznego i proszkowego, który zapewnia długotrwałą ochronę przed rdzą. Brakowało tylko chwytliwej nazwy, zrozumiałej we wszystkich krajach. Rainer Steuernagel, ówczesny szef sprzedaży i marketingu w Krone, wpadł na genialny pomysł: „Profi Liner”. Chwytliwa nazwa szybko się przyjęła, a druga część nazwy, tzn. „liner” wkrótce pojawiła się w innych wersjach takich jak Coil, Mega, Paper, City, Box, Cool i Dry.


Wielka premiera nowej rodziny naczep miała miejsce na targach pojazdów użytkowych IAA 1998, mimo że nowe nazewnictwo częściowo obejmowało już znane produkty. Obecnie, produkowana jest już piąta generacja naczep Profi Liner. W 2003 roku wprowadzono drugą generację. Oprócz wielu ulepszeń jakościowych, po raz pierwszy zastosowano nową ramę zewnętrzną Multi-Lock, która zapewnia 3000 możliwości mocowania ładunku. W roku 2006 na rynek weszła trzecia generacja, która cechowała niższym kosztem użytkowania w całym cyklu życia i niższą masą. W pracach nad czwartą generacją, wprowadzoną w 2009 roku, celem było uproszczenie procesów wewnętrznych i obniżenie kosztów logistyki, a także dalsza optymalizacja jakości. Obecny model ma masę własną 5950 kg w standardowym wyposażeniu, ze stalowymi drzwiami kontenerowymi wykonanymi przez robota i wieloma nowymi detalami w nadwoziu, a także malowanie kataforetyczne z fosforanowaniem cynkowym oraz malowanie proszkowe. Ponadto Profi Liner jest dostępny z licznymi funkcjami telematycznymi.

Źródło: Krone
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels