Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Polski rząd traktuje transport drogowy z buta. Konfederacja ramię w ramię z przewoźnikami

Utworzona: 2023-03-25


W sejmie odbyła się konferencja prasowa przedstawicieli Konfederacji oraz organizatorów protestu przewoźników, który odbył się 22 marca w formie konwoju kilkuset ciężarówek na drogach okalających Warszawę.

Krzysztof Bosak podkreślił duże obciążenie finansowe polskich firm transportowych, wynikające m.in. z Pakietu Mobilności, Polskiego Ładu, podatków i opłat, składek na ZUS, czy podwójnego opodatkowania spółek komandytowych. Przedsiębiorcy transportowi zostali ostatnio dobici przez spowolnienie gospodarcze - jest mniej ładunków do przewiezienia. Zostali także uderzeni sankcjami nałożonymi na Białoruś i Rosję, które powodują, że nie mogą jeździć na Wschód i obsługiwać euroazjatyckich szlaków transprtowych. Sankcje są jednak dziurawe - w Polsce powstają firmy powiązane z białoruskimi kapitałowo lub osobowo, które naczepami z białoruskimi numerami rejestracyjnymi transportują towary z Zachodu Europy do Rosji.

Jacek Sokół, właściciel firmy transportowej z Łukowa, przedstawił dwa postulaty protestujących. Po pierwsze chodzi o sprawdzenie i weryfikację pod względem kapitałowym firm utworzonych w naszym kraju przez przedsiębiorców z Białorusi i Rosji. Przewoźnicy postulują również wprowadzenie prawnej odpowiedzialności nadawcy towaru za brak zapłaty za prawidłowo przeprowadzony transport.


Kolejne postulaty protestujących przewoźników przedstawił Rafał Mekler, przedsiębiorca transportowy i lider Konfederacji w Lublinie. Domagają się zakazu wjazdu do Polski naczep zarejestrowanych w Białorusi i Rosji, które są ciągnięte przez pojazdy firm z kapitałem ze Wschodu, zarejestrowanych w Polsce (w praktyce przewóz z krajów zachodnich odbywa się bez przeładunku towaru). Kolejny postulat dotyczy przywrócenia zezwoleń dla przewoźników ukraińskich, z którymi polskie firmy nie są w stanie konkurować z powodu ponoszenia znacznie wyższych kosztów wynikających m.in. z Pakietu Mobilności i Polskiego Ładu. Zdarza się, ze ukraińskie zestawy ciężarowe wjeżdżają do naszego kraju puste i tutaj pobierają ładunki, które przewożą do krajów zachodnich.

Tomasz Grabarczyk z Konfederacji powiedział wprost, że rząd traktuje polski transport drogowy z buta. Nie tylko dlatego, że toleruje dziurawe sankcje nałożone na Rosję i Białoruś, ale także ze względu na prowadzoną od lat politykę fiskalną i akceptację dla wszystkich pomysłów uninych, które uderzają w branżę. Przypomniał, że protestujący dali rządowi 14 dni na rozpoczęcie rozmów.

O proteście przewoźników pisaliśmy w materiałach ⬇

Polscy przewoźnicy wyjechali na drogi Warszawy

Protest polskich przewoźników 22 marca



Źródło: YouTube
Fot. Konfederacja
Do ulubionych
PREZENTACJA FIRMY
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels