Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Akcje kontrolne na polskiej i niemieckiej autostradzie

Utworzona: 2023-03-24


Funkcjonariusze ujawnili między innymi nieprawidłowości dotyczące braków badań technicznych ciągników i naczep, jak również naruszenia przepisów dotyczących czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku.

Polska

Przeprowadzona przez mundurowych z KAS akcja dotyczyła kontroli przewozu towarów, głównie w kontenerach, pod kątem wykrywania wyrobów bez znaków akcyzy, towarów podrabianych i innych przedmiotów, których posiadanie jest zabronione. Funkcjonariusze przeprowadzili 147 kontroli w Miejscach Obsługi Podróżnych i na Stacjach Poboru Opłat na A1 oraz na DK 91. W swoich działania wykorzystywali mobilny skaner rentgenowski, który pozwolił na ograniczenie liczby fizycznych kontroli pojazdów oraz przyspieszył weryfikację przewożonych towarów. Stwierdzone przez funkcjonariuszy nieprawidłowości, dotyczyły głównie braków badań technicznych ciągników i naczep, ubezpieczenia OC oraz błędów w dokumentacji przewozowej. Zdaniem przedstawicieli KAS, działania te przyczyniły się do zwiększenia bezpieczeństwa oraz miały walor prewencyjny w odniesieniu do kierowców i przewoźników.

Niemcy

21 funkcjonariuszy skontrolowało 79 samochodów ciężarowych znajdujących się na parkingu Kronberg przy A 20 w kierunku Lubeki. Wynikiem tych działań było wykrycie 21 naruszeń przepisów dotyczących czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku. W wyniku kontroli tachografów cyfrowych odnotowano trzy przekroczenia dozwolonej prędkości popełnione poprzedniego dnia. 45-letni kierowca został ukarany mandatem wysokości 280 euro. W 6 pojazdach ładunek był nieodpowiednio zabezpieczony a w 2 innych przekroczona była masa dopuszczalna (w jednym przypadku aż o 20%). Podczas kontroli na parking wjechała ciężarówka z ładunkiem artykułów spożywczych, z których część wymagało przechowywania w stanie schłodzonym lub zamrożonym. Tymczasem niektóre z tych towarów były „ciepłe w dotyku”. W związku z tym kontrolerzy wezwali pracownika wydziału kontroli żywności, który za pomocą specjalistycznego termometru ustalił, że towary miały temperaturę w zakresie od -6 do -10° C, choć żywność głęboko mrożona musi być przez cały czas przechowywana w temperaturze -18° C. Kierowca został poproszony o odwiezienie towaru do nadawcy, gdzie towary zostaną ponownie sprawdzone przez właściwy organ nadzoru żywnościowego, aby zdecydować, czy nadają się do spożycia. Grozi mu postępowanie karne za naruszenie ustawy o żywności i towarach konsumpcyjnych.

Źródło: kujawsko-pomorskie.kas.gov.pl/polizei
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels